Experimental and Numerical Analyses of Optimized Composite Profiles for Aircraft Construction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00350407" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00350407 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/22:00350407
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/s11029-022-10029-y" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s11029-022-10029-y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11029-022-10029-y" target="_blank" >10.1007/s11029-022-10029-y</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental and Numerical Analyses of Optimized Composite Profiles for Aircraft Construction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper provides a description of the design, finite element analysis and testing of two optimized composite profiles intended primarily for the joining of aircraft structures. Profiles with T and Y shapes were manufactured using thermoforming technology via the one-shot process from a C/PPS (carbon fiber, polyphenylene sulfide matrix) fabric. Such profiles are usually loaded in the pull of direction. Finite element analysis was performed aimed at proving that the profiles were able to withstand the prescribed ultimate load without incurring damage. Static and fatigue testing was conducted on both profiles for the determination of strength and the construction limits with the similar result as from FE simulation - both profiles can withstand prescribed load without damage.
Název v anglickém jazyce
Experimental and Numerical Analyses of Optimized Composite Profiles for Aircraft Construction
Popis výsledku anglicky
The paper provides a description of the design, finite element analysis and testing of two optimized composite profiles intended primarily for the joining of aircraft structures. Profiles with T and Y shapes were manufactured using thermoforming technology via the one-shot process from a C/PPS (carbon fiber, polyphenylene sulfide matrix) fabric. Such profiles are usually loaded in the pull of direction. Finite element analysis was performed aimed at proving that the profiles were able to withstand the prescribed ultimate load without incurring damage. Static and fatigue testing was conducted on both profiles for the determination of strength and the construction limits with the similar result as from FE simulation - both profiles can withstand prescribed load without damage.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mechanics of Composite materials
ISSN
0191-5665
e-ISSN
1573-8922
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
283-292
Kód UT WoS článku
000797778300002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85130220238