Dlouhodobý monitoring stavu tramvajových srdcovek a vývoj jejich opotřebení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356714" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.prumkadc.cz/index.php/seminare/" target="_blank" >https://www.prumkadc.cz/index.php/seminare/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dlouhodobý monitoring stavu tramvajových srdcovek a vývoj jejich opotřebení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje výběr výsledků a zjištění získaných za dobu dlouhodobého, více než dvouletého, soustavného sledování vybraných kolejových konstrukcí na tramvajových křižovatkách na síti Dopravního podniku hlavního města Prahy. Podrobněji se příspěvek zabývá problematikou ojetí a deformace tramvajových srdcovek s mělkým žlábkem a jejich preventivního navařování a údržby. V textu jsou vyjmenovány hlavní vlivy působící na vývoj ojetí a deformace srdcovek s mělkým žlábkem, které jsou charakteristické postupným úbytkem materiálu a změnou geometrie žlábků. Dále jsou zde představeny experimentálně ověřené skutečné dotykové plochy (stopy) tramvajových kol a sledovaných srdcovek, které umožňují blíže pochopit princip postupného ojetí mělkých žlábků srdcovek. Výsledky jsou prezentovány na příkladu sledované tramvajové srdcovky s mělkým žlábkem na lokalitě Praha – Výtoň, na které je ukázán typický vývoj stavu žlábků srdcovky v čase až do času její preventivní údržby navařením. V příspěvku je také přiblížen postup preventivního zásahu, tzv. reprofilace.
Název v anglickém jazyce
Long-term monitoring of the condition of tramway crossing and the development of their degradation
Popis výsledku anglicky
The paper presents a selection of results and findings obtained during a long-term, more than two-year, systematic monitoring of selected track structures at tram junctions on the network of the Prague Public Transit Company. The paper deals in more detail with the issue of used and deformation of tramway crossing with a shallow groove and their preventive welding and maintenance. The text lists the main influences affecting the development of drawback and deformation of cores with a shallow groove, which are characterized by a gradual loss of material and a change in the geometry of the grooves. Furthermore, experimentally verified real contact surfaces (tracks) of tram wheels and monitored cores are presented here, which allow a closer understanding of the principle of gradual use of shallow grooves of cores. The results are presented on the example of the monitored tram core with a shallow groove in the locality Prague - Vyton, which shows the typical development of the condition of the core grooves in time to the time of its preventive maintenance by welding. The article also describes the procedure of preventive intervention, so-called reprofiling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ04000257" target="_blank" >TJ04000257: Dlouhodobý monitoring kolejových konstrukcí u tramvajových křižovatek se zaměřením na mělké srdcovky za účelem optimalizace jejich údržby a snížení hluku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník přednášek semináře pořádaného VOŠ a SPŠ Děčín ve dnech 16. a 17. března 2022
ISBN
978-80-905733-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
66-72
Název nakladatele
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní
Místo vydání
Děčín
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
16. 3. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—