Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356806" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/w14040572" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/w14040572</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/w14040572" target="_blank" >10.3390/w14040572</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel
Popis výsledku v původním jazyce
Granular flow is modelled under the following conditions: Steady-state uniform turbulent open-channel solid-liquid flow carrying combined load at high solids concentration above a plane mobile bed. In the combined load, a portion of transported particles is transported as collisional bed load and the rest as suspended load supported by carrier turbulence. In our modelling approach, we consider one-dimensional flow and take into account a layered structure of the flow with the intense combined load. Principles of kinetic theory of granular flow are employed together with the mixing-length theory of flow turbulence in order to predict distributions of solids concentration and velocity in sediment-water flow of the given flow depth and longitudinal slope in an open channel. Components of the model are tested and calibrated by results of our laboratory experiments with lightweight sediment in a recirculating tilting flume.
Název v anglickém jazyce
Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel
Popis výsledku anglicky
Granular flow is modelled under the following conditions: Steady-state uniform turbulent open-channel solid-liquid flow carrying combined load at high solids concentration above a plane mobile bed. In the combined load, a portion of transported particles is transported as collisional bed load and the rest as suspended load supported by carrier turbulence. In our modelling approach, we consider one-dimensional flow and take into account a layered structure of the flow with the intense combined load. Principles of kinetic theory of granular flow are employed together with the mixing-length theory of flow turbulence in order to predict distributions of solids concentration and velocity in sediment-water flow of the given flow depth and longitudinal slope in an open channel. Components of the model are tested and calibrated by results of our laboratory experiments with lightweight sediment in a recirculating tilting flume.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-18411S" target="_blank" >GA19-18411S: Modelování intenzivního chodu směsi dnových a nesených splavenin</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Water
ISSN
2073-4441
e-ISSN
2073-4441
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000762290200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85124972640