Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356806" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/w14040572" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/w14040572</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/w14040572" target="_blank" >10.3390/w14040572</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Granular flow is modelled under the following conditions: Steady-state uniform turbulent open-channel solid-liquid flow carrying combined load at high solids concentration above a plane mobile bed. In the combined load, a portion of transported particles is transported as collisional bed load and the rest as suspended load supported by carrier turbulence. In our modelling approach, we consider one-dimensional flow and take into account a layered structure of the flow with the intense combined load. Principles of kinetic theory of granular flow are employed together with the mixing-length theory of flow turbulence in order to predict distributions of solids concentration and velocity in sediment-water flow of the given flow depth and longitudinal slope in an open channel. Components of the model are tested and calibrated by results of our laboratory experiments with lightweight sediment in a recirculating tilting flume.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Intense Combined Load Transport in Open Channel

  • Popis výsledku anglicky

    Granular flow is modelled under the following conditions: Steady-state uniform turbulent open-channel solid-liquid flow carrying combined load at high solids concentration above a plane mobile bed. In the combined load, a portion of transported particles is transported as collisional bed load and the rest as suspended load supported by carrier turbulence. In our modelling approach, we consider one-dimensional flow and take into account a layered structure of the flow with the intense combined load. Principles of kinetic theory of granular flow are employed together with the mixing-length theory of flow turbulence in order to predict distributions of solids concentration and velocity in sediment-water flow of the given flow depth and longitudinal slope in an open channel. Components of the model are tested and calibrated by results of our laboratory experiments with lightweight sediment in a recirculating tilting flume.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-18411S" target="_blank" >GA19-18411S: Modelování intenzivního chodu směsi dnových a nesených splavenin</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Water

  • ISSN

    2073-4441

  • e-ISSN

    2073-4441

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000762290200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85124972640