Zesilování podporových styčníků ocelových mostů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00359219" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00359219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zesilování podporových styčníků ocelových mostů
Popis výsledku v původním jazyce
Degradation by electrochemical corrosion is one of the main problems of historical steel bridges, especially for the bridges with truss beams. Corrosion in bearing area of truss beam bridges usually leads to replacement of the whole bearing joint (classical solution). Therefore, it is proposed new method, which is using Ultra-High Performance Fiber Reinforced Concrete and its advantages to strengthen bearing joints of historical steel bridges with truss beams. The effective shear connection is necessary for proper strengthening. Materials of old historical steel bridges are usually not suitable for welding, therefore a new method of shear connection was proposed. This paper aims at results of pilot push-out tests and introduces the layout of subsequent push-out tests, which will be more detailed, and results will be compare with numerical FEM models.
Název v anglickém jazyce
Strengthening of bearing joints of steel bridges
Popis výsledku anglicky
Degradation by electrochemical corrosion is one of the main problems of historical steel bridges, especially for the bridges with truss beams. Corrosion in bearing area of truss beam bridges usually leads to replacement of the whole bearing joint (classical solution). Therefore, it is proposed new method, which is using Ultra-High Performance Fiber Reinforced Concrete and its advantages to strengthen bearing joints of historical steel bridges with truss beams. The effective shear connection is necessary for proper strengthening. Materials of old historical steel bridges are usually not suitable for welding, therefore a new method of shear connection was proposed. This paper aims at results of pilot push-out tests and introduces the layout of subsequent push-out tests, which will be more detailed, and results will be compare with numerical FEM models.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů