Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Laboratory Testing of Mechanically Stabilized Layers for Railway Applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00360300" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00360300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-15758-5_59" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-15758-5_59</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-15758-5_59" target="_blank" >10.1007/978-3-031-15758-5_59</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Laboratory Testing of Mechanically Stabilized Layers for Railway Applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The application of mechanically stabilized layers with stiff geogrids is an effective way for sustainable and durable construction of under sleeper structures in railways. The paper explains the basics of the theory of mechanical stabilization of granular material by geogrids. Determining the mechanical properties of mechanically stabilized layers is still a practical problem. The paper describes possible laboratory approaches combined with inverse analysis of the 3D finite element method. Smaller laboratory models are used to observe differences in the performance of different geogrids even with different grain fills. Parameters describing these differences were specified and demonstrated in specific laboratory models. The inverse finite element method was used to calibrate the measured parameters with those modelled. Some approximation of the mechanical properties of the mechanically stabilized material, such as the modulus of deformation and the Poisson’s ratio, has been achieved. Determining the mechanical parameters of mechanically stabilized layers with geogrids is very useful for evaluating their possible contribution to the structure under the sleeper in comparison with unstabilized granular material. A new innovative generation of stiff geogrids was included in the research.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Laboratory Testing of Mechanically Stabilized Layers for Railway Applications

  • Popis výsledku anglicky

    The application of mechanically stabilized layers with stiff geogrids is an effective way for sustainable and durable construction of under sleeper structures in railways. The paper explains the basics of the theory of mechanical stabilization of granular material by geogrids. Determining the mechanical properties of mechanically stabilized layers is still a practical problem. The paper describes possible laboratory approaches combined with inverse analysis of the 3D finite element method. Smaller laboratory models are used to observe differences in the performance of different geogrids even with different grain fills. Parameters describing these differences were specified and demonstrated in specific laboratory models. The inverse finite element method was used to calibrate the measured parameters with those modelled. Some approximation of the mechanical properties of the mechanically stabilized material, such as the modulus of deformation and the Poisson’s ratio, has been achieved. Determining the mechanical parameters of mechanically stabilized layers with geogrids is very useful for evaluating their possible contribution to the structure under the sleeper in comparison with unstabilized granular material. A new innovative generation of stiff geogrids was included in the research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptace francouzské metody hodnocení konstrukce pražcového podloží pro vysokorychlostní železniční tratě do podmínek ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Trends in Wave Mechanics and Vibrations

  • ISBN

    978-3-031-15757-8

  • ISSN

    2211-0984

  • e-ISSN

    2211-0992

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    581-588

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Lisabon

  • Datum konání akce

    4. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku