Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drážní stavby druhé poloviny 20. století - opomíjená díla poválečné architektury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00368467" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00368467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Drážní stavby druhé poloviny 20. století - opomíjená díla poválečné architektury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Do oblasti průmyslové architektury můžeme zařadit také stavby pro drážní dopravu, vzhledem k výraznému ovlivnění jejich návrhů provozních požadavků železničního provozu, stojících na typologické hranici průmyslu a veřejných staveb. V případě rekonstrukcí historických drážních staveb je věnován důraz na architektonickou kvalitu návrhu většinou pouze památkově chráněným objektem. Je ovšem třeba, aby také v ostatních případech nedocházelo k nenávratnému poškozování či dokonce likvidaci architektonického odkazu vývoje našich drah.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway buildings of the second half of the 20th century - the often ignored works of post-war architecture

  • Popis výsledku anglicky

    In the field of industrial architecture, we can also include buildings for rail transport, due to the significant influence of their designs on the operational requirements of railway traffic, standing on the typological border of industry and public buildings. In the case of reconstructions of historical railway buildings, emphasis is given to the architectural quality of the design, usually only in a listed building. However, it is also necessary that in other cases there is no irreversible damage or even liquidation of the architectural legacy of the development of our railways.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20103 - Architecture engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Poválečný industriál: Historie a budoucí využití

  • ISBN

    978-80-01-07055-0

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    35-40

  • Počet stran knihy

    112

  • Název nakladatele

    Česká technika - nakladatelství ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly