Využití herního enginu Unity pro vizualizaci zaniklé obce Zhůří v rozšířené realitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00371529" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00371529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://egako.eu/cs/gako-1-2024/" target="_blank" >https://egako.eu/cs/gako-1-2024/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití herního enginu Unity pro vizualizaci zaniklé obce Zhůří v rozšířené realitě
Popis výsledku v původním jazyce
Díky vývoji moderních technologií i v oboru geodézie a kartografie je v současné době možný například i pohled do minulosti, zprostředkovaný metodou virtuální či rozšířené (augmentované) reality. Kombinováním standardních geodetických a kartografických metod (např. analýzy starých map, určení polohy metodou GNSS, nebo zpracováním družicových snímků) s nástroji mimo tento obor, lze docílit velice zajímavých výstupů, které dokáží přiblížit zmíněné problematiky laické veřejnosti. Tento článek popisuje využití jednoho z mnoha (nových) nástrojů, které se postupně stávají stále větší součástí geoinformatiky, a sice herních enginů. Konkrétně herního enginu Unity, s jehož využitím lze vytvářet aplikace vizualizující geoprostorová data v rozšířené realitě – např. zaniklé obce. Takový výstup může figurovat jako propojení geodézie, kartografie, informatiky, vzdělávání, historie nebo třeba rozvoje turismu.
Název v anglickém jazyce
Using Unity game engine to visualise extinct village of Zhůří in augmented reality
Popis výsledku anglicky
Thanks to the development of modern technologies in the field of geodesy and cartography it is now possible e.g. to have a glimpse into the past, which can be provided by virtual reality or augmented reality methods. By combining standard geodetic and cartographic methods (such as old maps analysis, GNSS positioning or processing of satellite imagery) with tools used outside this field, very interesting results can be achieved and bring the mentioned issues closer to the public. This paper describes one of many (new) tools that are slowly becoming a larger part of geoinformatics, namely game engines. Specifically, the Unity game engine, which can be used to create applications that visualize geospatial data in augmented reality – for example extinct villages. Such an output can figure as a link between geodesy, cartography, informatics, education, history or perhaps tourism development.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10500 - Earth and related environmental sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geodetický a kartografický obzor
ISSN
1805-7446
e-ISSN
1805-7446
Svazek periodika
70 (112)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—