Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evacuation from Cramped Interiors with Aisle Seats: Uncertainty Induced by the Random Choice of Initial Positions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376075" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376075 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21240/24:00376075

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.17815/CD.2024.183" target="_blank" >https://doi.org/10.17815/CD.2024.183</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17815/CD.2024.183" target="_blank" >10.17815/CD.2024.183</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evacuation from Cramped Interiors with Aisle Seats: Uncertainty Induced by the Random Choice of Initial Positions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Considering evacuation from cramped interiors with aisle seats, the initial seating positions of pedestrians represent a non-negligible source of variance in total evacuation time. By means of Pathfinder simulations, this uncertainty is quantitatively investigated for a train and lecture hall geometry with homogeneous and heterogeneous groups of agents. Furthermore, an energy-inspired description of the occupation configuration is introduced that enables a proper numerical representation of the configuration space of the initial seating positions.

  • Název v anglickém jazyce

    Evacuation from Cramped Interiors with Aisle Seats: Uncertainty Induced by the Random Choice of Initial Positions

  • Popis výsledku anglicky

    Considering evacuation from cramped interiors with aisle seats, the initial seating positions of pedestrians represent a non-negligible source of variance in total evacuation time. By means of Pathfinder simulations, this uncertainty is quantitatively investigated for a train and lecture hall geometry with homogeneous and heterogeneous groups of agents. Furthermore, an energy-inspired description of the occupation configuration is introduced that enables a proper numerical representation of the configuration space of the initial seating positions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Collective Dynamics

  • ISSN

    2366-8539

  • e-ISSN

    2366-8539

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    September

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus