Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00381685" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00381685 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/24:00381685

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018" target="_blank" >10.14311/NNW.2024.34.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to evaluate the viability of hydrogen fuel cell (FC) technology as a range extender in powered two-wheelers (PTWs), focusing on choosing efficient FC size and under a time-limited, constant power delivery FC control strategy. The analysis presented in this study sheds light on the feasibility of hydrogen FC technology as an alternative energy source for mobility applications. In this study, a 1D powertrain simulation model was created, which enables the efficient analysing of both fundamental and advanced behaviour of individual vehicle subsystems and control strategies, even at the early conceptual design phase. The simulation results show that hydrogen FCs are a promising technology for range extension in urban mobility.

  • Název v anglickém jazyce

    HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to evaluate the viability of hydrogen fuel cell (FC) technology as a range extender in powered two-wheelers (PTWs), focusing on choosing efficient FC size and under a time-limited, constant power delivery FC control strategy. The analysis presented in this study sheds light on the feasibility of hydrogen FC technology as an alternative energy source for mobility applications. In this study, a 1D powertrain simulation model was created, which enables the efficient analysing of both fundamental and advanced behaviour of individual vehicle subsystems and control strategies, even at the early conceptual design phase. The simulation results show that hydrogen FCs are a promising technology for range extension in urban mobility.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TM05000029" target="_blank" >TM05000029: Hydrocycle - lehké vozidlo poháněné palivovým článkem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

    2336-4335

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    329-340

  • Kód UT WoS článku

    001437878400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-86000153825