HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00381685" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00381685 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/24:00381685
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/NNW.2024.34.018" target="_blank" >10.14311/NNW.2024.34.018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER
Popis výsledku v původním jazyce
This study aims to evaluate the viability of hydrogen fuel cell (FC) technology as a range extender in powered two-wheelers (PTWs), focusing on choosing efficient FC size and under a time-limited, constant power delivery FC control strategy. The analysis presented in this study sheds light on the feasibility of hydrogen FC technology as an alternative energy source for mobility applications. In this study, a 1D powertrain simulation model was created, which enables the efficient analysing of both fundamental and advanced behaviour of individual vehicle subsystems and control strategies, even at the early conceptual design phase. The simulation results show that hydrogen FCs are a promising technology for range extension in urban mobility.
Název v anglickém jazyce
HYDROGEN FUEL CELL RANGE EXTENDER POWERTRAIN SIMULATION STUDY FOR URBAN MOBILITY POWERED TWO-WHEELER
Popis výsledku anglicky
This study aims to evaluate the viability of hydrogen fuel cell (FC) technology as a range extender in powered two-wheelers (PTWs), focusing on choosing efficient FC size and under a time-limited, constant power delivery FC control strategy. The analysis presented in this study sheds light on the feasibility of hydrogen FC technology as an alternative energy source for mobility applications. In this study, a 1D powertrain simulation model was created, which enables the efficient analysing of both fundamental and advanced behaviour of individual vehicle subsystems and control strategies, even at the early conceptual design phase. The simulation results show that hydrogen FCs are a promising technology for range extension in urban mobility.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TM05000029" target="_blank" >TM05000029: Hydrocycle - lehké vozidlo poháněné palivovým článkem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neural Network World
ISSN
1210-0552
e-ISSN
2336-4335
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
329-340
Kód UT WoS článku
001437878400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-86000153825