Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stodvacetileté výročí otevření Vyšehradského tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382318" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2024/tunel_1-24-def-240226.pdf" target="_blank" >https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2024/tunel_1-24-def-240226.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stodvacetileté výročí otevření Vyšehradského tunelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1904 byl otevřen Vyšehradský tunel jako první pražský silniční tunel. Vyšehradský tunel má délku 35 m a je druhým nejkratším tunelem v České republice. Umožnil překonat Vyšehradskou skálu, která tvořila na konci 19. století zásadní překážku při propojení Nového města s Podolím.Trasa tunelu je tvořena dvěma protisměrnými oblouky o poloměru 100 m, šířka je pouhých 9 m. Tunelem je vedena ve stísněných poměrech tramvajová i silniční doprava, včetně málo bezpečné cyklistické stezky.

  • Název v anglickém jazyce

    OneHundred and TwentyYearsAnniversaryofthe Vyšehrad TunnelOpening

  • Popis výsledku anglicky

    In 1904, the Vyšehrad Tunnel was opened as the first Prague road tunnel. The Vyšehrad Tunnel is 35 m long and is the second shortest tunnel in the Czech Republic. It made it possible to overcome the Vyšehrad Rock, which at the end of the 19th century was a major obstacle in connecting the New Town with Podolí. The tunnel route consists of two opposite curves with a radius of 100 m, and the width is only 9 m. Tram and road traffic, including an unsafe bicycle path, are carried through the tunnel in cramped conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2024

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    90-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus