Application of UHPC in a Bridge Repair
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382362" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of UHPC in a Bridge Repair
Popis výsledku v původním jazyce
Barrandov bridge is one of the most heavily loaded bridges in Prague, which is used by 140 000 vehicles per day. The bridge is composed of the two separate structures of an irregular shape in plan. Each structure carries 4 lanes of road traffic. In order to reduce the impact of the repair on the traffic in Prague, the repair is divided into 4 stages in which always only 2 lanes are closed. The repair is executed during the summer period, when the traffic loading is smaller, in 4 subsequent years. The repair started in 2022, in 2023, the 2nd stage is continuing and in the next two years, the repair will be completed. During the repair, additional prestressing using external cables is installed, the bridge deck is strengthened by a layer of UHPC and the new pavement, sidewalks, etc. are executed. A special composition of UHPC was developed in TBG Metrostav with high fibre contents and with the ability to be poured in slope up to 8%.
Název v anglickém jazyce
Application of UHPC in a Bridge Repair
Popis výsledku anglicky
Barrandov bridge is one of the most heavily loaded bridges in Prague, which is used by 140 000 vehicles per day. The bridge is composed of the two separate structures of an irregular shape in plan. Each structure carries 4 lanes of road traffic. In order to reduce the impact of the repair on the traffic in Prague, the repair is divided into 4 stages in which always only 2 lanes are closed. The repair is executed during the summer period, when the traffic loading is smaller, in 4 subsequent years. The repair started in 2022, in 2023, the 2nd stage is continuing and in the next two years, the repair will be completed. During the repair, additional prestressing using external cables is installed, the bridge deck is strengthened by a layer of UHPC and the new pavement, sidewalks, etc. are executed. A special composition of UHPC was developed in TBG Metrostav with high fibre contents and with the ability to be poured in slope up to 8%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV20472" target="_blank" >FV20472: Aplikace vysokohodnotných cementových kompozitů na rekonstrukce betonových staveb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of HiPerMat 2024
ISBN
978-3-7376-1159-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
207-210
Název nakladatele
Kassel University Press GmbH
Místo vydání
Kassel
Místo konání akce
Kassel
Datum konání akce
6. 3. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—