Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of UHPC in a Bridge Repair

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382362" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382362 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of UHPC in a Bridge Repair

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Barrandov bridge is one of the most heavily loaded bridges in Prague, which is used by 140 000 vehicles per day. The bridge is composed of the two separate structures of an irregular shape in plan. Each structure carries 4 lanes of road traffic. In order to reduce the impact of the repair on the traffic in Prague, the repair is divided into 4 stages in which always only 2 lanes are closed. The repair is executed during the summer period, when the traffic loading is smaller, in 4 subsequent years. The repair started in 2022, in 2023, the 2nd stage is continuing and in the next two years, the repair will be completed. During the repair, additional prestressing using external cables is installed, the bridge deck is strengthened by a layer of UHPC and the new pavement, sidewalks, etc. are executed. A special composition of UHPC was developed in TBG Metrostav with high fibre contents and with the ability to be poured in slope up to 8%.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of UHPC in a Bridge Repair

  • Popis výsledku anglicky

    Barrandov bridge is one of the most heavily loaded bridges in Prague, which is used by 140 000 vehicles per day. The bridge is composed of the two separate structures of an irregular shape in plan. Each structure carries 4 lanes of road traffic. In order to reduce the impact of the repair on the traffic in Prague, the repair is divided into 4 stages in which always only 2 lanes are closed. The repair is executed during the summer period, when the traffic loading is smaller, in 4 subsequent years. The repair started in 2022, in 2023, the 2nd stage is continuing and in the next two years, the repair will be completed. During the repair, additional prestressing using external cables is installed, the bridge deck is strengthened by a layer of UHPC and the new pavement, sidewalks, etc. are executed. A special composition of UHPC was developed in TBG Metrostav with high fibre contents and with the ability to be poured in slope up to 8%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV20472" target="_blank" >FV20472: Aplikace vysokohodnotných cementových kompozitů na rekonstrukce betonových staveb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of HiPerMat 2024

  • ISBN

    978-3-7376-1159-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    207-210

  • Název nakladatele

    Kassel University Press GmbH

  • Místo vydání

    Kassel

  • Místo konání akce

    Kassel

  • Datum konání akce

    6. 3. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku