Lomové chování konstrukčních termoplastů recyklovaných za použití blendování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02103513" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02103513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fracture Behaviour of Engineering Thermoplastics Recycled Using Blending Technique
Popis výsledku v původním jazyce
New design possibilities, better performance and weight lightening lead to the choice of plastics for use as car components. This is the case of car rear lights, where engineering thermoplastics has been used as a substitute for conventional materials like glass or aluminium. Rear lights are however difficult to recycle. The rear light comprises of two main parts: The housing (PC, ABS, PC/ABS) and the transparent cover (PMMA). The cover is usually welded with the housing. This leads to the problem of separation of each component or dealing with their mixtures, where the overall performance is affected by the mutual compatibility of recycled materials. This case is considered in our work. The aim of this work is to evaluate the optimum composition and processing parameters to achieve maximum performance of recycled materials in order to be applicable to production of new parts.
Název v anglickém jazyce
Fracture Behaviour of Engineering Thermoplastics Recycled Using Blending Technique
Popis výsledku anglicky
New design possibilities, better performance and weight lightening lead to the choice of plastics for use as car components. This is the case of car rear lights, where engineering thermoplastics has been used as a substitute for conventional materials like glass or aluminium. Rear lights are however difficult to recycle. The rear light comprises of two main parts: The housing (PC, ABS, PC/ABS) and the transparent cover (PMMA). The cover is usually welded with the housing. This leads to the problem of separation of each component or dealing with their mixtures, where the overall performance is affected by the mutual compatibility of recycled materials. This case is considered in our work. The aim of this work is to evaluate the optimum composition and processing parameters to achieve maximum performance of recycled materials in order to be applicable to production of new parts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Engineering Design
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Glasgow
Místo vydání
Glasgow
Místo konání akce
Glasgow
Datum konání akce
5. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—