Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lomové chování konstrukčních termoplastů recyklovaných za použití blendování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02103513" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02103513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fracture Behaviour of Engineering Thermoplastics Recycled Using Blending Technique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New design possibilities, better performance and weight lightening lead to the choice of plastics for use as car components. This is the case of car rear lights, where engineering thermoplastics has been used as a substitute for conventional materials like glass or aluminium. Rear lights are however difficult to recycle. The rear light comprises of two main parts: The housing (PC, ABS, PC/ABS) and the transparent cover (PMMA). The cover is usually welded with the housing. This leads to the problem of separation of each component or dealing with their mixtures, where the overall performance is affected by the mutual compatibility of recycled materials. This case is considered in our work. The aim of this work is to evaluate the optimum composition and processing parameters to achieve maximum performance of recycled materials in order to be applicable to production of new parts.

  • Název v anglickém jazyce

    Fracture Behaviour of Engineering Thermoplastics Recycled Using Blending Technique

  • Popis výsledku anglicky

    New design possibilities, better performance and weight lightening lead to the choice of plastics for use as car components. This is the case of car rear lights, where engineering thermoplastics has been used as a substitute for conventional materials like glass or aluminium. Rear lights are however difficult to recycle. The rear light comprises of two main parts: The housing (PC, ABS, PC/ABS) and the transparent cover (PMMA). The cover is usually welded with the housing. This leads to the problem of separation of each component or dealing with their mixtures, where the overall performance is affected by the mutual compatibility of recycled materials. This case is considered in our work. The aim of this work is to evaluate the optimum composition and processing parameters to achieve maximum performance of recycled materials in order to be applicable to production of new parts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Engineering Design

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Glasgow

  • Místo vydání

    Glasgow

  • Místo konání akce

    Glasgow

  • Datum konání akce

    5. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku