Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A00113252" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:00113252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The steady state heat analysis of a diesel engine head sub-assembly under operational conditions was presented in Mecca last year. Structural analysis has been performed, the results of which are introduced in this article. Special attention is paid to contact between the valves and seats. The original conical contact surfaces on the seats are deformed both due to being pressed into the head and due to the non-uniform temperature field after warming. This effect is evaluated by computed contact pressures analysis. The presented work is a part of Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering research program, ant it utilizes C/28 series engine head documentation released by BEZ Motory, a.s. for research purposes.
Název v anglickém jazyce
Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis
Popis výsledku anglicky
The steady state heat analysis of a diesel engine head sub-assembly under operational conditions was presented in Mecca last year. Structural analysis has been performed, the results of which are introduced in this article. Special attention is paid to contact between the valves and seats. The original conical contact surfaces on the seats are deformed both due to being pressed into the head and due to the non-uniform temperature field after warming. This effect is evaluated by computed contact pressures analysis. The presented work is a part of Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering research program, ant it utilizes C/28 series engine head documentation released by BEZ Motory, a.s. for research purposes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22nd Danubia-Adria Symposium on Experimental Methods in Solid Mechanics
ISBN
978-1-60423-573-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
265-266
Název nakladatele
University of Parma
Místo vydání
Parma
Místo konání akce
Monticelli Terme / Parma
Datum konání akce
28. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—