Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A00113252" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:00113252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The steady state heat analysis of a diesel engine head sub-assembly under operational conditions was presented in Mecca last year. Structural analysis has been performed, the results of which are introduced in this article. Special attention is paid to contact between the valves and seats. The original conical contact surfaces on the seats are deformed both due to being pressed into the head and due to the non-uniform temperature field after warming. This effect is evaluated by computed contact pressures analysis. The presented work is a part of Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering research program, ant it utilizes C/28 series engine head documentation released by BEZ Motory, a.s. for research purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Engine Cylinder Head Thermal and Structural Stress Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The steady state heat analysis of a diesel engine head sub-assembly under operational conditions was presented in Mecca last year. Structural analysis has been performed, the results of which are introduced in this article. Special attention is paid to contact between the valves and seats. The original conical contact surfaces on the seats are deformed both due to being pressed into the head and due to the non-uniform temperature field after warming. This effect is evaluated by computed contact pressures analysis. The presented work is a part of Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering research program, ant it utilizes C/28 series engine head documentation released by BEZ Motory, a.s. for research purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    22nd Danubia-Adria Symposium on Experimental Methods in Solid Mechanics

  • ISBN

    978-1-60423-573-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    265-266

  • Název nakladatele

    University of Parma

  • Místo vydání

    Parma

  • Místo konání akce

    Monticelli Terme / Parma

  • Datum konání akce

    28. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku