Zkreslení naměřeného průběhu tlaku ve výfukovém potrubí pozicí snímače
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02112154" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02112154 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes a study for transducer positioning in exhaust manifold socket of the indicated cylinder for in-exhaust manifold pressure indicating. Limitation of free place about the socket has complicated assembly of large pressure transducer into optimal place. Therefore another position of the transducer has been chosen, so-called compromise-position. On the base of the simulation in CFD Code FLUENT, there were expected some fluctuations in course of indicated pressure in socket. There were measured some fluctuations in exhaust-manifold pressure courses during some regimes of tested engine. On the base of this study, the fluctuations were eliminated in the final courses of indicated pressure in socket.
Název v anglickém jazyce
Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position
Popis výsledku anglicky
This article describes a study for transducer positioning in exhaust manifold socket of the indicated cylinder for in-exhaust manifold pressure indicating. Limitation of free place about the socket has complicated assembly of large pressure transducer into optimal place. Therefore another position of the transducer has been chosen, so-called compromise-position. On the base of the simulation in CFD Code FLUENT, there were expected some fluctuations in course of indicated pressure in socket. There were measured some fluctuations in exhaust-manifold pressure courses during some regimes of tested engine. On the base of this study, the fluctuations were eliminated in the final courses of indicated pressure in socket.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
12-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—