Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laserové svařování statorových lopatek VGT turbodmychadla pro ČZ Strakonice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02125906" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02125906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Laserové svařování statorových lopatek VGT turbodmychadla pro ČZ Strakonice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek pojednává o vývoji technologie laserového svařování statorových lopatek s jejich rameny. Jsou umístěny na statorovém věnci turbodmychadla s proměnnou geometrií (VGT). Protože lopatky musí odolávat vysokým teplotám, vyrábějí se z žárpevné slitiny niklu (LVN4) a rameno lopatky z žáruvzdorné oceli X8CrNi25-21 (ČSN 17 255). Doposud se požívala metoda svařování TIG. Použití této metody vnášelo do svařovaných materiálů velké množství tepla. Následné rychlé ochlazení může způsobit vznik a šíření trhlin v oblasti svaru. Metoda TIG nevykazovala dobré výsledky a proto byla navržena metoda laserového svařování. Tato metoda je schopna zajistit minimální velikost tepelně ovlivněné zóny a kvalitní spojení obou materiálů.

  • Název v anglickém jazyce

    Laser Welding of Stator Blades on Variable Geometry Turbocharger (VGT) - ČZ Strakonice

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with development of laser welding of stator blades with their arms. These parts are located on stator rim of variable geometry turbocharger (VGT). Because rims must resist high temperatures they are made of NIMONIC alloy (LVN4) and heat-resisting alloy X8CrNi25-21 (ČSN 17 255). The method that was mainly used was TIG method. Using of TIG method brought into both materials a huge amount of heat. Following fast cooling of weld joint can be cause of a crack propagation in weld joint. So this method didn&#8217;t bring the good results and because of this fact was chosen the new laser welding technology. This method is able to guarantee minimal heat-affected zone and required quality of weld joint of both materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0507" target="_blank" >1M0507: Výzkum strojírenské výrobní techniky a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zváranie 2006 - Pokrok vo zváraní

  • ISBN

    80-969393-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    Slovenská zváračská spoločnosť

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tataranská Lomnica, hotel Sorea Urán

  • Datum konání akce

    8. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku