Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příspěvek k modelování aeroelastických nestabilit pomocí metody konečných prvků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02131952" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02131952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contribution to Finite Element Modelling of Airfoil Aeroelastic Instabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The report enlarges the previous studies of the autors on finite element (FE) modelling of vibrations and aeroelastic instabilities of airfoils by including the turbulence effects and additional degree of freedom for controlling of the profile motion bya trailing edge flap. First, the nonlinear equations of motion for the airfoil with three degrees of freedom and large vibration amplitudes are derived and tested, and some preliminary results for flow-induced vibrations in a laminar flow are presented.In the second part, the Reynolds-Averaged-Navier-Stokes (RANS) equations for turbulent flow with the Spalart-Allmaras turbulence model are solved by Arbitrary Lagrangian Eulerian (ALE) method for flow-induced vibrations of the NACA profile 0012 with two-degrees of freedom. The approaches for laminar and turbulent flows are compared by presenting a sequence of numerical simulation examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to Finite Element Modelling of Airfoil Aeroelastic Instabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The report enlarges the previous studies of the autors on finite element (FE) modelling of vibrations and aeroelastic instabilities of airfoils by including the turbulence effects and additional degree of freedom for controlling of the profile motion bya trailing edge flap. First, the nonlinear equations of motion for the airfoil with three degrees of freedom and large vibration amplitudes are derived and tested, and some preliminary results for flow-induced vibrations in a laminar flow are presented.In the second part, the Reynolds-Averaged-Navier-Stokes (RANS) equations for turbulent flow with the Spalart-Allmaras turbulence model are solved by Arbitrary Lagrangian Eulerian (ALE) method for flow-induced vibrations of the NACA profile 0012 with two-degrees of freedom. The approaches for laminar and turbulent flows are compared by presenting a sequence of numerical simulation examples.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA%2F026" target="_blank" >FT-TA/026: Vytvoření integrovaného výzkumného prostředí s posílením analytických přístupů virtuálního modelování jako nástrojů efektivní stavby moderních letadel.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů