Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza aerodynamické optimalizační funkce, řízení a zviditelnění proudění na profilech s jednoduchou klapkou pro aplikace na větroních třídy FAI 18m

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136675" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136675 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61388998:_____/07:00092983

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Target Function Analysis, Flow Control and Visualization on Flapped Airfoils of High-performance FAI 18m Sailplanes.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aerodynamic criteria for assessing the performance of flapped airfoils applicable on wings of FAI 18m sailplanes were established by a questionnaire survey. CFD methods were used to calculate values of the criteria. Procedure of target function evaluation, enabling to take into account optimum flap deflection was developed and used for five different airfoils, typical for contemporary top-performance sailplanes. Possibility of drag coefficient reduction by transition control on the lower surface, whileflap setting for circling, was studied. Surface flow visualization and integrating rake pressure measurement for optimum transition control was carried out on a high-performance sailplane HPH304S.

  • Název v anglickém jazyce

    Target Function Analysis, Flow Control and Visualization on Flapped Airfoils of High-performance FAI 18m Sailplanes.

  • Popis výsledku anglicky

    Aerodynamic criteria for assessing the performance of flapped airfoils applicable on wings of FAI 18m sailplanes were established by a questionnaire survey. CFD methods were used to calculate values of the criteria. Procedure of target function evaluation, enabling to take into account optimum flap deflection was developed and used for five different airfoils, typical for contemporary top-performance sailplanes. Possibility of drag coefficient reduction by transition control on the lower surface, whileflap setting for circling, was studied. Surface flow visualization and integrating rake pressure measurement for optimum transition control was carried out on a high-performance sailplane HPH304S.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVI. Setkání kateder mechaniky tekutin a termodynamiky

  • ISBN

    80-86786-09-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    73-81

  • Název nakladatele

    Gradient

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Herbertov

  • Datum konání akce

    28. 8. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku