Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřovací výpočty aerodynamického tlumení křídla a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3 programem s nepřímým výpočtovým "omega-k" modelem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136970" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřovací výpočty aerodynamického tlumení křídla a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3 programem s nepřímým výpočtovým "omega-k" modelem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě vlastních frekvencí a vlastních tvarů z pozemních frekvenčních zkoušek a měrných hmotových charakteristik podél nosných ploch a řídících ploch získaných z konstrukčních podkladů byly provedeny nepřímou metodou "omega-k" ověřovací výpočty průběhu aerodynamického tlumení a frekvencí na rychlosti jednotlivých stupňů volnosti křídla s křidélky a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3. Výpočtová "omega-k" metoda je založena na 2D Theodorsenovu nestacionární profilové teorii ideálního nestlačitelného proudu a rozložení měrných hmotových charakteristikami podél nosných ploch a kormidel. Rychlost letu je získána nepřímo z výpočtového procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Trial Calculations of Aerodynamic Damping and Frequencies of the Wing and Empennage with Controls Surfaces of VL-3 Aircraft by Means of the Indirect "omega-k" Computation Model

  • Popis výsledku anglicky

    Trial calculations of aerodynamic damping and frequencies versus flight speed of individual degrees of freedom of wing with ailerons and empennage with controls surfaces of VL-3 aircraft were performed by means of the indirect "omega-k" computational model. Input data of the computation programme were natural frequencies and shapes evaluated from ground frequency tests and specific mass characteristics along lift and control surfaces gained from design documentation. The "omega-k" scheme applies 2D Theodorsen´s non-stationary inviscid and incompressible profile theory and specific mass characteristics distribution along lift and control surfaces. Flight speed is captured indirect from the calculation process.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů