Ověřovací výpočty aerodynamického tlumení křídla a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3 programem s nepřímým výpočtovým "omega-k" modelem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136970" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověřovací výpočty aerodynamického tlumení křídla a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3 programem s nepřímým výpočtovým "omega-k" modelem
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě vlastních frekvencí a vlastních tvarů z pozemních frekvenčních zkoušek a měrných hmotových charakteristik podél nosných ploch a řídících ploch získaných z konstrukčních podkladů byly provedeny nepřímou metodou "omega-k" ověřovací výpočty průběhu aerodynamického tlumení a frekvencí na rychlosti jednotlivých stupňů volnosti křídla s křidélky a ocasních ploch s kormidly letounu VL-3. Výpočtová "omega-k" metoda je založena na 2D Theodorsenovu nestacionární profilové teorii ideálního nestlačitelného proudu a rozložení měrných hmotových charakteristikami podél nosných ploch a kormidel. Rychlost letu je získána nepřímo z výpočtového procesu.
Název v anglickém jazyce
Trial Calculations of Aerodynamic Damping and Frequencies of the Wing and Empennage with Controls Surfaces of VL-3 Aircraft by Means of the Indirect "omega-k" Computation Model
Popis výsledku anglicky
Trial calculations of aerodynamic damping and frequencies versus flight speed of individual degrees of freedom of wing with ailerons and empennage with controls surfaces of VL-3 aircraft were performed by means of the indirect "omega-k" computational model. Input data of the computation programme were natural frequencies and shapes evaluated from ground frequency tests and specific mass characteristics along lift and control surfaces gained from design documentation. The "omega-k" scheme applies 2D Theodorsen´s non-stationary inviscid and incompressible profile theory and specific mass characteristics distribution along lift and control surfaces. Flight speed is captured indirect from the calculation process.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů