Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh a testování ozubených kol s nestandardním profilem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02137306" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02137306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and Testing of Gears With Non-Standard Profile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a sophisticated methodology that guides the design of the non-standard geometry of cylindrical gearwheels, methodology for determination of operation life on flank damage (pitting) in shortened lifetime tests of gearwheels and alsonumber of research results. Methodology of design of gearwheels modifications is solved by using FEM system and takes into account real geometry of the whole gearbox. Processed samples designs are tested in experimental testing stand and compared with samples which are designed by using DIN 3990 standard Method B. The test results serves for verification of created designs. The close-loop test-bed allows smooth control of preload up to 750 kW (1006 HP). The methodology for determination of pitting areais solved by using of digital documentation and automatic evaluation of damaged tooth flank surface.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and Testing of Gears With Non-Standard Profile

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a sophisticated methodology that guides the design of the non-standard geometry of cylindrical gearwheels, methodology for determination of operation life on flank damage (pitting) in shortened lifetime tests of gearwheels and alsonumber of research results. Methodology of design of gearwheels modifications is solved by using FEM system and takes into account real geometry of the whole gearbox. Processed samples designs are tested in experimental testing stand and compared with samples which are designed by using DIN 3990 standard Method B. The test results serves for verification of created designs. The close-loop test-bed allows smooth control of preload up to 750 kW (1006 HP). The methodology for determination of pitting areais solved by using of digital documentation and automatic evaluation of damaged tooth flank surface.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2007 Proceedings of the ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition

  • ISBN

    0-7918-3812-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    American Society Of Mechanical Engineers - ASME

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Seattle

  • Datum konání akce

    11. 11. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku