Návrh a testování ozubených kol s nestandardním profilem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02137306" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02137306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and Testing of Gears With Non-Standard Profile
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a sophisticated methodology that guides the design of the non-standard geometry of cylindrical gearwheels, methodology for determination of operation life on flank damage (pitting) in shortened lifetime tests of gearwheels and alsonumber of research results. Methodology of design of gearwheels modifications is solved by using FEM system and takes into account real geometry of the whole gearbox. Processed samples designs are tested in experimental testing stand and compared with samples which are designed by using DIN 3990 standard Method B. The test results serves for verification of created designs. The close-loop test-bed allows smooth control of preload up to 750 kW (1006 HP). The methodology for determination of pitting areais solved by using of digital documentation and automatic evaluation of damaged tooth flank surface.
Název v anglickém jazyce
Design and Testing of Gears With Non-Standard Profile
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a sophisticated methodology that guides the design of the non-standard geometry of cylindrical gearwheels, methodology for determination of operation life on flank damage (pitting) in shortened lifetime tests of gearwheels and alsonumber of research results. Methodology of design of gearwheels modifications is solved by using FEM system and takes into account real geometry of the whole gearbox. Processed samples designs are tested in experimental testing stand and compared with samples which are designed by using DIN 3990 standard Method B. The test results serves for verification of created designs. The close-loop test-bed allows smooth control of preload up to 750 kW (1006 HP). The methodology for determination of pitting areais solved by using of digital documentation and automatic evaluation of damaged tooth flank surface.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2007 Proceedings of the ASME International Mechanical Engineering Congress and Exposition
ISBN
0-7918-3812-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Society Of Mechanical Engineers - ASME
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Seattle
Datum konání akce
11. 11. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—