Vyšetřování vlivu Gurneyho klapky na profilu metodou PIV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02144762" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02144762 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PIV Investigation of an Airfoil with a Gurney Flap
Popis výsledku v původním jazyce
This paper reviews the research on NACA 23012 and FX66-17AII-182 airfoils aerodynamic performance for different angles of attack at Reynolds Number Re=3x10e5, based on chord, both with clean configuration and the flaps. Flow field around airfoil was measured using 2D-PIV (Two-dimensional Particle Image Velocimetry) system and measurement of static pressure on airfoil surface was carried out. This paper also describes new methods in Gurney flap research, using 2D-PIV system and Kutta-Joukowski Lift Theorem or static pressure assumption to evaluate airfoil lift.
Název v anglickém jazyce
PIV Investigation of an Airfoil with a Gurney Flap
Popis výsledku anglicky
This paper reviews the research on NACA 23012 and FX66-17AII-182 airfoils aerodynamic performance for different angles of attack at Reynolds Number Re=3x10e5, based on chord, both with clean configuration and the flaps. Flow field around airfoil was measured using 2D-PIV (Two-dimensional Particle Image Velocimetry) system and measurement of static pressure on airfoil surface was carried out. This paper also describes new methods in Gurney flap research, using 2D-PIV system and Kutta-Joukowski Lift Theorem or static pressure assumption to evaluate airfoil lift.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M06059" target="_blank" >1M06059: Progresivní technologie a systémy pro energetiku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Aerospace Engineering
ISSN
0954-4100
e-ISSN
—
Svazek periodika
222
Číslo periodika v rámci svazku
G1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000254270700003
EID výsledku v databázi Scopus
—