Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Health Monitoring of Structures with Fatigue Damage and Applied Composite Repair

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00157975" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00157975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Health Monitoring of Structures with Fatigue Damage and Applied Composite Repair

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work focuses on the development of a health-monitoring system that can be used on aircraft structure with fatigue cracks repaired by a composite patch. For the starting experiments, dog-bone type aluminum specimens loaded in tension-tension cycles were selected. On these specimens were pre-made central cracks ending with bored holes. Over the cracked areas were bonded carbon/epoxy patch repairs with embedded FBG sensors. The goal of the experiment was to use FBG sensors to detect stress redistribution in the composite repair due to the initiation of fatigue cracking or debonding on the repair patch edge. Real-time monitoring of FBG during the fatigue loading was successfully used for the detection of crack growth. This approach was also compared with static measurements during regular breaks of cyclic loading, when experimental specimens were loaded in tension and reflected spectrums from FBG were captured

  • Název v anglickém jazyce

    Health Monitoring of Structures with Fatigue Damage and Applied Composite Repair

  • Popis výsledku anglicky

    This work focuses on the development of a health-monitoring system that can be used on aircraft structure with fatigue cracks repaired by a composite patch. For the starting experiments, dog-bone type aluminum specimens loaded in tension-tension cycles were selected. On these specimens were pre-made central cracks ending with bored holes. Over the cracked areas were bonded carbon/epoxy patch repairs with embedded FBG sensors. The goal of the experiment was to use FBG sensors to detect stress redistribution in the composite repair due to the initiation of fatigue cracking or debonding on the repair patch edge. Real-time monitoring of FBG during the fatigue loading was successfully used for the detection of crack growth. This approach was also compared with static measurements during regular breaks of cyclic loading, when experimental specimens were loaded in tension and reflected spectrums from FBG were captured

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA3%2F043" target="_blank" >FT-TA3/043: *Kompozitové opravy leteckých konstrukcí.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Structural Health Monitoring 2009: From System Integration to Autonomous Systems

  • ISBN

    978-1-60595-007-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    DEStech Publications, Inc.

  • Místo vydání

    Lancaster, Pennsylvania

  • Místo konání akce

    Stanford, CA

  • Datum konání akce

    9. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku