Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00159838" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00159838 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the design and validation of a measurement system for aerodynamic characteristics of unmanned aerial vehicles. The largest modern unmanned aerial vehicles (UAV) have a wingspan of more than 30 m; the smallest UAVs can be carried in abackpack and operate at relatively low Reynolds numbers. An aerodynamic balance was designed in order to measure the lift, drag forces and pitching moment for different airfoils. During the design process, several aspects were analyzed in order to produce an efficient design and the balance was calibrated as well. Wind tunnel tests of a 2D NACA airfoil were performed to validate the aerodynamic measurement system. Finally, results of the wind tunnel tests were compared with references and found to be ingood agreement.
Název v anglickém jazyce
Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper presents the design and validation of a measurement system for aerodynamic characteristics of unmanned aerial vehicles. The largest modern unmanned aerial vehicles (UAV) have a wingspan of more than 30 m; the smallest UAVs can be carried in abackpack and operate at relatively low Reynolds numbers. An aerodynamic balance was designed in order to measure the lift, drag forces and pitching moment for different airfoils. During the design process, several aspects were analyzed in order to produce an efficient design and the balance was calibrated as well. Wind tunnel tests of a 2D NACA airfoil were performed to validate the aerodynamic measurement system. Finally, results of the wind tunnel tests were compared with references and found to be ingood agreement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Experimental Fluid Mechanics 2009
ISBN
978-80-7372-538-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
25. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000276954300045