Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00159838" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00159838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the design and validation of a measurement system for aerodynamic characteristics of unmanned aerial vehicles. The largest modern unmanned aerial vehicles (UAV) have a wingspan of more than 30 m; the smallest UAVs can be carried in abackpack and operate at relatively low Reynolds numbers. An aerodynamic balance was designed in order to measure the lift, drag forces and pitching moment for different airfoils. During the design process, several aspects were analyzed in order to produce an efficient design and the balance was calibrated as well. Wind tunnel tests of a 2D NACA airfoil were performed to validate the aerodynamic measurement system. Finally, results of the wind tunnel tests were compared with references and found to be ingood agreement.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of precision aerodynamic balance for unmanned aerial vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the design and validation of a measurement system for aerodynamic characteristics of unmanned aerial vehicles. The largest modern unmanned aerial vehicles (UAV) have a wingspan of more than 30 m; the smallest UAVs can be carried in abackpack and operate at relatively low Reynolds numbers. An aerodynamic balance was designed in order to measure the lift, drag forces and pitching moment for different airfoils. During the design process, several aspects were analyzed in order to produce an efficient design and the balance was calibrated as well. Wind tunnel tests of a 2D NACA airfoil were performed to validate the aerodynamic measurement system. Finally, results of the wind tunnel tests were compared with references and found to be ingood agreement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Fluid Mechanics 2009

  • ISBN

    978-80-7372-538-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    25. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000276954300045