Simulation of Gas Exhaustion from a Combustion Chamber of a Reciprocating Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00169271" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00169271 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Gas Exhaustion from a Combustion Chamber of a Reciprocating Engine
Popis výsledku v původním jazyce
The document deals with a numerical simulation of a flow leaving the combustion chamber of a four-stroke engine. The problem has been solved with an in-house numerical code, based on finite volume method. The flow model is simplified to an ideal gas, neglecting all the flow chemistry. The flow has been described by a set of Reynolds-Averaged Navier-Stokes equations, together with equations of a turbulence model. The AUSM+up scheme has been used. Spatial accuracy of the scheme has been improved by the use of linear reconstruction with a limiter. Contours of both the valve and the exhaust channel contain several sharp corners causing flow separations inside the domain observed. These recirculations affect strongly the flow pattern in a pipe. Several geometrical configurations of the exhaust pipe have been tested, in order to study the influence of geometry detailness. The contribution presents several actual results revealing the flow structure.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Gas Exhaustion from a Combustion Chamber of a Reciprocating Engine
Popis výsledku anglicky
The document deals with a numerical simulation of a flow leaving the combustion chamber of a four-stroke engine. The problem has been solved with an in-house numerical code, based on finite volume method. The flow model is simplified to an ideal gas, neglecting all the flow chemistry. The flow has been described by a set of Reynolds-Averaged Navier-Stokes equations, together with equations of a turbulence model. The AUSM+up scheme has been used. Spatial accuracy of the scheme has been improved by the use of linear reconstruction with a limiter. Contours of both the valve and the exhaust channel contain several sharp corners causing flow separations inside the domain observed. These recirculations affect strongly the flow pattern in a pipe. Several geometrical configurations of the exhaust pipe have been tested, in order to study the influence of geometry detailness. The contribution presents several actual results revealing the flow structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fifth Conference on Computation Fluid Dynamics ECCOMAS CFD 2010
ISBN
978-989-96778-1-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Instituto Superior Técnico, Technical University of Lisbon, National Civil Engineering Laboratory
Místo vydání
Lisbon
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
14. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—