Composite Rod Optimization Calculation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00169572" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00169572 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Composite Rod Optimization Calculation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of a project which is focused on the design of the composite rods which are used in the rigid control system of aircraft. The idea of the project is to give a designer a new instrument for easier designing of composite rods. Composite rod calculation with a variable cross section is a fast and exact method how to obtain a rod with minimum weight. The calculation algorithm is divided into two parts. One for a composite rod with constant circular cross section and the secondone for a composite rod with variable cross section. It is necessary to get maximum critical force, which means having critical force in every layer of the composite structure. The partial critical force is solved by means of an analytic method for theisotropic material. The result of the optimization calculation is the sum of partial critical forces for individual layers. The optimization criterion is the rod weight, optimized variables are rod diameter and thickness of the rod wall.
Název v anglickém jazyce
Composite Rod Optimization Calculation
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of a project which is focused on the design of the composite rods which are used in the rigid control system of aircraft. The idea of the project is to give a designer a new instrument for easier designing of composite rods. Composite rod calculation with a variable cross section is a fast and exact method how to obtain a rod with minimum weight. The calculation algorithm is divided into two parts. One for a composite rod with constant circular cross section and the secondone for a composite rod with variable cross section. It is necessary to get maximum critical force, which means having critical force in every layer of the composite structure. The partial critical force is solved by means of an analytic method for theisotropic material. The result of the optimization calculation is the sum of partial critical forces for individual layers. The optimization criterion is the rod weight, optimized variables are rod diameter and thickness of the rod wall.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Aerospace
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2008
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—