Výpočty MKP pro kontrolu konstrukčního návrhu klikové hřídele leteckého pístového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00173219" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00173219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočty MKP pro kontrolu konstrukčního návrhu klikové hřídele leteckého pístového motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva dokumentuje výsledky pevnostních výpočtů klikové hřídele leteckého spalovacího motoru. Pole napětí a deformací byla vypočtena pomocí MKP softwaru Abaqus/CAE. Bylo posuzováno několik variant z hlediska statické pevnosti při maximálním zatížení a zhlediska únavové životnosti. Předběžná kontrola na únavu byla řešena metodou signovaného HMH napětí, následný přesnější přepočet byl proveden pomocí programu PragTic metodou LESA.
Název v anglickém jazyce
FEM analysis for design verification of a crankshaft of an aircraft combustion engine
Popis výsledku anglicky
The report documents results of the stress analyses performed on a crankshaft of an aircraft combustion engine. Both stress and deformation field were calculated by FEM software Abaqus/CAE. Four versions of geometry were considered in the sense of the static strength at the maximum loading and fatigue resistance. Preliminary fatigue analysis was done by signed von Mises stress method, more precise calculations were then performed by using PragTic fatigue software and LESA method.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F108" target="_blank" >FR-TI1/108: Vývoj nízko -obsahového leteckého motoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů