Optimization of Sandwich Panel Structure and Lay-up Regarding HIC Minimalization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00177078" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00177078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of Sandwich Panel Structure and Lay-up Regarding HIC Minimalization
Popis výsledku v původním jazyce
Contemporary demands on the construction of modern vehicle consist of many contradictory aspects - weight reduction, safety, sustainability, etc... Even though possibilities of currently applied materials, usually metals, seem to be exhausted, there arestill enough unusual and unique materials to be engaged in automotive applications. The deformation behaviour of a composite sandwich structure made up of glass/carbon fibre reinforced polymer skins and Rohacell IG-F core material was simulated. FEM simulations were performed on the simplified shell representing skin and solid core model with Puck composite ply failure criterion. The composite skin and sandwich panel were subjected to impact of head-form impactor and influence of the skin lay-up on resulting Head Injury Criterion was evaluated.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Sandwich Panel Structure and Lay-up Regarding HIC Minimalization
Popis výsledku anglicky
Contemporary demands on the construction of modern vehicle consist of many contradictory aspects - weight reduction, safety, sustainability, etc... Even though possibilities of currently applied materials, usually metals, seem to be exhausted, there arestill enough unusual and unique materials to be engaged in automotive applications. The deformation behaviour of a composite sandwich structure made up of glass/carbon fibre reinforced polymer skins and Rohacell IG-F core material was simulated. FEM simulations were performed on the simplified shell representing skin and solid core model with Puck composite ply failure criterion. The composite skin and sandwich panel were subjected to impact of head-form impactor and influence of the skin lay-up on resulting Head Injury Criterion was evaluated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
FISITA - World Automotive Congress 2010
ISBN
978-963-9058-28-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Scientific Society of Mechanical Engineers
Místo vydání
Budapešť
Místo konání akce
Budapešť
Datum konání akce
30. 5. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—