Síly vznikající na nevztlakových plochách letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00183095" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00183095 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/10:00189431
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Síly vznikající na nevztlakových plochách letounu
Popis výsledku v původním jazyce
S rozvojem bezpilotních prostředků, jaký nastal v poslední době je spojen i vývoj nových nekonvenčních uspořádání pohonu letounu. Příspěvek je zaměřen na jedno možné řešení pohonu letounu ventilátorem umístěným uvnitř trupu letounu. Specifikem pohonné jednotky ventilátoru je, že hmotnostní průtok proudovodem je slabě závislý na rychlosti pohybu letounu. Následkem toho je proud v přední části trupu buď urychlován, či zpomalován v závislosti na rychlosti pohybu letounu. Prvotním záměrem, proč zkoumat různé rychlosti byla analýza funkčnosti pohonné jednotky v celém rozsahu provozních rychlostí. Druhotným výsledkem je pak zmapování vlivu pohonné jednotky na obtékání trupu.
Název v anglickém jazyce
Forces Acting at non Lifting Surfaces of an Aircraft
Popis výsledku anglicky
Due to big progress of UAV in last decade is observed boom of unconventional aircraft arrangements. Proceeding is focused to aircraft with ducted fan placed inside the fuselage. Phenomena of this type of propulsion is that the air flow passing the nose part of fuselage in front of inlet is decelerate or accelerate, depending on flight speed. This can evoke rise of force acting on a fuselage, especially thrust.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transfer - Výzkum a vývoj pro letecký průmysl
ISSN
1801-9315
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
34-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—