Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Síly vznikající na nevztlakových plochách letounu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00183095" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00183095 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/10:00189431

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Síly vznikající na nevztlakových plochách letounu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S rozvojem bezpilotních prostředků, jaký nastal v poslední době je spojen i vývoj nových nekonvenčních uspořádání pohonu letounu. Příspěvek je zaměřen na jedno možné řešení pohonu letounu ventilátorem umístěným uvnitř trupu letounu. Specifikem pohonné jednotky ventilátoru je, že hmotnostní průtok proudovodem je slabě závislý na rychlosti pohybu letounu. Následkem toho je proud v přední části trupu buď urychlován, či zpomalován v závislosti na rychlosti pohybu letounu. Prvotním záměrem, proč zkoumat různé rychlosti byla analýza funkčnosti pohonné jednotky v celém rozsahu provozních rychlostí. Druhotným výsledkem je pak zmapování vlivu pohonné jednotky na obtékání trupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Forces Acting at non Lifting Surfaces of an Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    Due to big progress of UAV in last decade is observed boom of unconventional aircraft arrangements. Proceeding is focused to aircraft with ducted fan placed inside the fuselage. Phenomena of this type of propulsion is that the air flow passing the nose part of fuselage in front of inlet is decelerate or accelerate, depending on flight speed. This can evoke rise of force acting on a fuselage, especially thrust.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transfer - Výzkum a vývoj pro letecký průmysl

  • ISSN

    1801-9315

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    34-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus