Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Increasing of Tooth Flank Resistance of Gears by Modification and Non-standard Methods.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00185235" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00185235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Increasing of Tooth Flank Resistance of Gears by Modification and Non-standard Methods.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes the research of experimental verification of methods for non-standard increasing operational life depending on tooth flank damage (pitting) of case-hardened gears, the complex calculation method and the results of optimization gears with help of finite element method (FEM). The final optimal shape is achieved by longitudinal, transversal and angular modifications. Impact of changes in location and shape of individual parts of gearbox are included in this method. Better gear-mesh is achieved by modification at more uniform load distribution through a width of tooth. Furthermore describes developed experimental stand and these tested methods of surfacing: Ion Beam Assisted Deposition (IBAD), TiN and CrN layers. Results of these applications are tested similarly as described above using a stand build at FME CTU.

  • Název v anglickém jazyce

    The Increasing of Tooth Flank Resistance of Gears by Modification and Non-standard Methods.

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes the research of experimental verification of methods for non-standard increasing operational life depending on tooth flank damage (pitting) of case-hardened gears, the complex calculation method and the results of optimization gears with help of finite element method (FEM). The final optimal shape is achieved by longitudinal, transversal and angular modifications. Impact of changes in location and shape of individual parts of gearbox are included in this method. Better gear-mesh is achieved by modification at more uniform load distribution through a width of tooth. Furthermore describes developed experimental stand and these tested methods of surfacing: Ion Beam Assisted Deposition (IBAD), TiN and CrN layers. Results of these applications are tested similarly as described above using a stand build at FME CTU.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding of 4th International Mechanical Engineering Forum 2011

  • ISBN

    978-80-213-2156-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    200-207

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 2. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku