Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190087" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters
Popis výsledku v původním jazyce
The physical 1-D model of a radial turbine consists in a set of gas ducts featuring total pressure and/or temperature changes. The model published before is amended by a semi-empiric mechanical loss and windage loss modules. The instantaneous power of aturbine is integrated along the rotating impeller channel using Euler turbine theorem. The main aim of the current contribution is to demonstrate the use of measured turbine maps for calibration of unsteady turbine model for different lay-outs of turbineblade cascades. The turbine model calibration parameters are identified by means of the same model applied to a steady flow turbocharger testbed simulation using optimization. The examples of model results at a four cylinder engine are compared to evaluation of a turbine performance at an engine. The interpolation and extrapolation of turbine parameters to different blade cascades lay-outs is carried out in dependence on turbine pressure ratio and rack positions.
Název v anglickém jazyce
Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters
Popis výsledku anglicky
The physical 1-D model of a radial turbine consists in a set of gas ducts featuring total pressure and/or temperature changes. The model published before is amended by a semi-empiric mechanical loss and windage loss modules. The instantaneous power of aturbine is integrated along the rotating impeller channel using Euler turbine theorem. The main aim of the current contribution is to demonstrate the use of measured turbine maps for calibration of unsteady turbine model for different lay-outs of turbineblade cascades. The turbine model calibration parameters are identified by means of the same model applied to a steady flow turbocharger testbed simulation using optimization. The examples of model results at a four cylinder engine are compared to evaluation of a turbine performance at an engine. The interpolation and extrapolation of turbine parameters to different blade cascades lay-outs is carried out in dependence on turbine pressure ratio and rack positions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
SAE Technical Collection - Modeling of SI and Diesel Engines, Coll-TP-00156
ISBN
978-0-7680-4753-0
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
241-265
Počet stran knihy
225
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA 15096
Kód UT WoS kapitoly
—