Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190087" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The physical 1-D model of a radial turbine consists in a set of gas ducts featuring total pressure and/or temperature changes. The model published before is amended by a semi-empiric mechanical loss and windage loss modules. The instantaneous power of aturbine is integrated along the rotating impeller channel using Euler turbine theorem. The main aim of the current contribution is to demonstrate the use of measured turbine maps for calibration of unsteady turbine model for different lay-outs of turbineblade cascades. The turbine model calibration parameters are identified by means of the same model applied to a steady flow turbocharger testbed simulation using optimization. The examples of model results at a four cylinder engine are compared to evaluation of a turbine performance at an engine. The interpolation and extrapolation of turbine parameters to different blade cascades lay-outs is carried out in dependence on turbine pressure ratio and rack positions.

  • Název v anglickém jazyce

    Calibration and Results of a Radial Turbine 1-D Model with Distributed Parameters

  • Popis výsledku anglicky

    The physical 1-D model of a radial turbine consists in a set of gas ducts featuring total pressure and/or temperature changes. The model published before is amended by a semi-empiric mechanical loss and windage loss modules. The instantaneous power of aturbine is integrated along the rotating impeller channel using Euler turbine theorem. The main aim of the current contribution is to demonstrate the use of measured turbine maps for calibration of unsteady turbine model for different lay-outs of turbineblade cascades. The turbine model calibration parameters are identified by means of the same model applied to a steady flow turbocharger testbed simulation using optimization. The examples of model results at a four cylinder engine are compared to evaluation of a turbine performance at an engine. The interpolation and extrapolation of turbine parameters to different blade cascades lay-outs is carried out in dependence on turbine pressure ratio and rack positions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    SAE Technical Collection - Modeling of SI and Diesel Engines, Coll-TP-00156

  • ISBN

    978-0-7680-4753-0

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    241-265

  • Počet stran knihy

    225

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly