Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Model of Aircraft Passenger Seats for Vibration Comfort Evaluation and Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00191478" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00191478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Model of Aircraft Passenger Seats for Vibration Comfort Evaluation and Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the development of the seat dynamical model for vibration comfort evaluation and control. The aircraft seats have been tested extensively by vibrations on the 6 DOF vibrating platform. The importance of the careful comfort control together with the flight mechanics control is namely stressed for the blended wing body (BWB) aircrafts. They have a very large fuselage, where the mechanical properties (accelerations, angular accelerations) varies considerably for different seat places.The model have been improved by adding of dynamical models of the aircraft passenger seats identified by the measure-ments on the 6 DOF vibrating platform. The experiments, their results and the identification of the dynamical seat model are described. The model is further modified by adding of the comfort evaluation norms represented by dynamical filters. The structure and identification of the seat model is briefly described and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Model of Aircraft Passenger Seats for Vibration Comfort Evaluation and Control

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the development of the seat dynamical model for vibration comfort evaluation and control. The aircraft seats have been tested extensively by vibrations on the 6 DOF vibrating platform. The importance of the careful comfort control together with the flight mechanics control is namely stressed for the blended wing body (BWB) aircrafts. They have a very large fuselage, where the mechanical properties (accelerations, angular accelerations) varies considerably for different seat places.The model have been improved by adding of dynamical models of the aircraft passenger seats identified by the measure-ments on the 6 DOF vibrating platform. The experiments, their results and the identification of the dynamical seat model are described. The model is further modified by adding of the comfort evaluation norms represented by dynamical filters. The structure and identification of the seat model is briefly described and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibration Problems ICOVP 2011

  • ISBN

    978-94-007-2069-5

  • ISSN

    0930-8989

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    217-223

  • Název nakladatele

    Springer Science+Business Media

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku