Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00201211" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00201211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blok vznětového motoru s protiběžnými písty byl vyvinut a navržen v rámci řešení projektu Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty ve spolupráci několika výrobních a konstrukčních subjektů a dvou univerzit. Návrh bloku motoru respektuje požadavky na výsledný motor, zejména velký poměr výkon/hmotnost. Po vývoji a návrhu geometrie bloku motoru byly provedeny technologické úpravy a návrh vtokové soustavy a nálitků. Následně byly provedeny simulace průběhu plnění a tuhnutí/chladnutíodlitku pro verifikaci konstrukčního a technologického řešení. Dále byl proveden návrh modelového zařízení. Pro výrobu formy byla zvolena technologie bezrámového formování z furanové formovací směsi s bentonitovými částmi formy. Byly vyrobeny 3 kusy bloku motoru ze slitiny hořčíku AZ91 HP, které proběhly tepelným zpracováním T4. U jednoho odlitku byla provedena inspekce vnitřní kvality pomocí počítačové tomografie. Jeden z odlitků byl obroben a namontován do sestavy prototypu motoru, kte

  • Název v anglickém jazyce

    Magnesium Casting of Diesel Engine Block with Opposed Pistons

  • Popis výsledku anglicky

    The block of diesel engine with opposed pistons made of magnesium alloy was developed and designed in frame of solution of the dotation project Research and Development of Diesel Engine with Opposed Pistons in cooperation of several production and construction subjects and two universities. The design of the block respects requirements of the resulting engine, especially great ratio power/weight. After the development and designing of the block, technological modifications were performed and the gatingand feeding system was designed. Subsequently filling and solidification/cooling simulations were performed to verify design and technological solution of the block. After optimization, the pattern device was designed. For mold preparation, the frame free forming technique of furane sand molding mixture with green sand parts of the mold was used. 3 pieces of engine block were cast from magnesium alloy AZ91 HP. Castings were heat treated in T4 mode. One casting was inspected by computer t

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F580" target="_blank" >FR-TI1/580: *Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    DAPL B - odlitek bloku motoru

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Hmotnost skříně motoru: 19,3 kg; Rozměry skříně motoru: 528x268x376 mm; Předpokládaný výkon motoru : 120kW; Smlouva o spolumajitelství funkčního vzorku č. FR TI1/580/1 ze dne 2.12.2013 - vlastník Explat, spol. s r.o., IČ: 15062309; Ing. Eliška Kašparová,Blešno 57, 50346 Blešno, tel.: 493 034 224, kasparova@explat.cz

  • Ekonomické parametry

    Snížením celkové hmotnosti motoru se zvýší užitečná zátěž vlastního ultralehkého letadla. Díky této skutečnosti, dojde ke konkurenční výhodě a tím možného docílení vyššího zisku.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, FS Ústav strojírenské technologie

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem