Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Composite Tubes Subjected to Impact or Quasi-Static Axial Compressive Loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00197615" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00197615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Composite Tubes Subjected to Impact or Quasi-Static Axial Compressive Loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on development of light-weight crash absorbers for large parts in public transport. The main goal has been to develop absorbers from fibre composites with extended absorption capacity and reduced mass. Composite tube when subjected to axial compressive loading fails either in a compressive failure or in a steady crushing mode. The steady crushing mode is characterized by failure of fibres due to bending of the tube's endings and also by delamination of the tube's layers. Coupons in form of tubes and bundles of tubes were subjected to compressive loading by quasi-static testing or by impact loading on a drop weight testing machine. The effect of design variables (composite lay-up, number of tubes) on a force-deformation characteristicof the coupon was investigated. Development of FE model of the coupons steady crushing is presented and compared with the experimental results.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Composite Tubes Subjected to Impact or Quasi-Static Axial Compressive Loading

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on development of light-weight crash absorbers for large parts in public transport. The main goal has been to develop absorbers from fibre composites with extended absorption capacity and reduced mass. Composite tube when subjected to axial compressive loading fails either in a compressive failure or in a steady crushing mode. The steady crushing mode is characterized by failure of fibres due to bending of the tube's endings and also by delamination of the tube's layers. Coupons in form of tubes and bundles of tubes were subjected to compressive loading by quasi-static testing or by impact loading on a drop weight testing machine. The effect of design variables (composite lay-up, number of tubes) on a force-deformation characteristicof the coupon was investigated. Development of FE model of the coupons steady crushing is presented and compared with the experimental results.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Výzkum a vývoj speciálních materiálů, sendvičů a technologií pro využití v sériové výrobě velkoplošných dílů prostředků hromadné přepravy osob.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů