Numerical Simulation of Influence of a Gap between the Main Lifting Surface and the Aileron on Aeroelastic Behaviour of an Airfoil
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00198420" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00198420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Simulation of Influence of a Gap between the Main Lifting Surface and the Aileron on Aeroelastic Behaviour of an Airfoil
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution deals with numerical simulations of the interaction of two-dimensional (2D) incompressible viscous flow and a vibrating airfoil NACA 0012. The flexibly supported airfoil with three degrees of freedom (3 - DOF) is performing rotation around the elastic axis, oscillations in the vertical direction and rotation of the aileron around the axis. The finite element (FE) solution of the Navier - Stokes equations is strongly coupled with a system of nonlinear ordinary differential equations describing the airfoil motion with large amplitudes. The time-dependent computational domain and a moving grid are treated by the Arbitrary Lagrangian-Eulerian (ALE) method. The developed method is used in the theoretical prediction of the aerodynamic damping, limit cycle oscillations (LCO) and the flutter instability of the airfoil, especially concerning the effects of the geometry and the size of the gap between the main lifting surface and the aileron.
Název v anglickém jazyce
Numerical Simulation of Influence of a Gap between the Main Lifting Surface and the Aileron on Aeroelastic Behaviour of an Airfoil
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with numerical simulations of the interaction of two-dimensional (2D) incompressible viscous flow and a vibrating airfoil NACA 0012. The flexibly supported airfoil with three degrees of freedom (3 - DOF) is performing rotation around the elastic axis, oscillations in the vertical direction and rotation of the aileron around the axis. The finite element (FE) solution of the Navier - Stokes equations is strongly coupled with a system of nonlinear ordinary differential equations describing the airfoil motion with large amplitudes. The time-dependent computational domain and a moving grid are treated by the Arbitrary Lagrangian-Eulerian (ALE) method. The developed method is used in the theoretical prediction of the aerodynamic damping, limit cycle oscillations (LCO) and the flutter instability of the airfoil, especially concerning the effects of the geometry and the size of the gap between the main lifting surface and the aileron.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP101%2F11%2F0207" target="_blank" >GAP101/11/0207: Sdružené úlohy mechaniky tekutin a těles - nelineární aeroelasticita</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Flow - Induced Vibrations
ISBN
978-0-9548583-4-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
147-154
Název nakladatele
School of Engineering, Trinity College
Místo vydání
Dublin
Místo konání akce
Dublin
Datum konání akce
2. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—