Využití kalibrovaného matematického modelu motoru s krouživými písty pro konečný návrh nového funkčního vzorku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202424" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití kalibrovaného matematického modelu motoru s krouživými písty pro konečný návrh nového funkčního vzorku
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva shrnuje práce na vytvoření matematického modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístů a vnějším přívodem tepla, zahrnující poznatky získané při kalibraci modelu naměřenými průběhy tlaku . Model motoru byl vytvořen v programu GT-Power. Koncepce stroje je se čtyřmi rotačními stupni. Tato varianta byla doplněna o kompresor pro zvýšení množství pracovního média. Rozměry výchozí varianty jsou zvoleny dle matematického modelu Ing. Železného (dále model RGZ), který je založenna řešení základních rovnic termodynamiky. Rozměry byly posléze optimalizovány v programu GT- Power pro dosažení vyššího indikovaného výkonu a indikované účinnosti motoru. Matematický model v GT-Poweru řeší parciální diferenciální rovnice dynamiky plynůpro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Tím zpřesňuje algebraický model
Název v anglickém jazyce
Using of Calibrated Mathematical Model Engine with Rotary Pistons for the Final Design of the new Prototype
Popis výsledku anglicky
The report summarizes the work to create a mathematical model of unconventional engine with rotary pistons and external combustion, including data from the calibration model with measured pressure curves. The motor model was created using GT-Power. The machine is design with four rotary stages. This option was supercharging to increase the amount of the working medium. Dimensions default variant is selected according to the mathematical model Ing. Železný (RGZ), which is based on solving basic equationsof thermodynamics. Dimensions were then optimized in the GT-Power to achieve higher performance and indicated engine efficiency. The mathematical model of the GT-POWER solve partial differential equations of compressible gas dynamics fluid (equation ofconservation of mass, energy and momentum) and included irreversible changes with the passing of gas between the various levels of machines and transient phenomena in the connecting pipes. This clarifies the algebraic model of RGZ.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů