Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIMENTAL AND NUMERICAL TESTING OF THE COMPOSITE PART - VLNOVEC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00205220" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00205220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIMENTAL AND NUMERICAL TESTING OF THE COMPOSITE PART - VLNOVEC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the development of a deformation element designed to be used in transportation industry. The aim is to develop a design of thermoplastic composite that begins to warp under a considerable impact loading and thus ensures high energyabsorption. This is accomplished using several modes of deformation. Fiber fracture and delamination of the composite layers can be counted among the most important ones. The shape of the deformation element was designed to utilize the advantages of itsthermoplastic matrix ? when creating the shape of the composite plate as well as when joining the plates together (welding, bonding). Two types of numerical simulations of the deformation element were carried out. First is the model designed to predict the crushing behavior, and the second one simulates bus impact into a rigid barrier in order to describe deformation element asset.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIMENTAL AND NUMERICAL TESTING OF THE COMPOSITE PART - VLNOVEC

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the development of a deformation element designed to be used in transportation industry. The aim is to develop a design of thermoplastic composite that begins to warp under a considerable impact loading and thus ensures high energyabsorption. This is accomplished using several modes of deformation. Fiber fracture and delamination of the composite layers can be counted among the most important ones. The shape of the deformation element was designed to utilize the advantages of itsthermoplastic matrix ? when creating the shape of the composite plate as well as when joining the plates together (welding, bonding). Two types of numerical simulations of the deformation element were carried out. First is the model designed to predict the crushing behavior, and the second one simulates bus impact into a rigid barrier in order to describe deformation element asset.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F463" target="_blank" >FR-TI1/463: *Výzkum, vývoj a verifikace metod pro návrh, konstrukci a technologii výroby dílů z vyztužených termoplastů na pokročilých aplikacích ve vybraných oborech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů