Optimalizace svařovacích parametrů při odporovém bodovém svařování kombinovaných materiálů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00211459" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00211459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace svařovacích parametrů při odporovém bodovém svařování kombinovaných materiálů
Popis výsledku v původním jazyce
Vzhledem k rostoucím nárokům na bezpečnost automobilů a environmentálním požadavkům, jsou kladeny i vyšší nároky na jejich výrobce. Pro zvýšení bezpečnosti a současného snižování hmotnosti jsou stále častěji používány vysokopevné ocelové plechy. Tyto materiály bývají často kombinovány např. s hlubokotažnými plechy a jsou obvykle upravovány různými povrchovými úpravami. Tyto kombinace s sebou přináší komplikace při jejich vzájemném svařování. Na optimálním nastavení svařovacích parametrů závisí výslednákvalita spoje. Článek je zaměřen na optimalizaci svařovacích parametrů při odporovém bodovém svařování kombinace dvou ocelových plechů ? vysokopevností ocelový termomechanicky zpracovaný plech (22MnB5) s povlakem Al-Si a hlubokotažný žárově pozinkovaný ocelový plech (HX420LAD + Z).
Název v anglickém jazyce
Optimization of Welding Parameters for Resistance Spot Welding Composite Materials
Popis výsledku anglicky
View of the increasing demands on vehicle safety and environmental requirements are imposed and higher demands on the manufacturer. To increase security while reducing weight and are increasingly used in high-strength steel sheets. These materials are often combined with eg by drawing sheet metal and are usually treated with various surface treatments. This combination brings complications during their mutual welding. The optimum welding parameters depends resulting quality connections. The paper focuses on the optimization of welding parameters for resistance spot welding, a combination of two steel sheets - high-strength steel sheet thermomechanical treatment (22MnB5) coated Al-Si and deep galvanized sheet steel (HX420LAD + Z).
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JJ - Ostatní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů