*Experimentální výzkum jízdních vlastností kolejových vozidel na kladkových stavech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213197" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
*Experimentální výzkum jízdních vlastností kolejových vozidel na kladkových stavech
Popis výsledku v původním jazyce
*Článek se zabývá výzkumem jízdních vlastností kolejových vozidel pomocí kladkových stavů. Stručně zmiňuje historii a současnost kladkových stavů a podrobněji se zaměřuje na modelové kladkové stavy. Shrnuje teoretické rozdíly v chování vozidla na kladkovém stavu a ve skutečné koleji, rozebírá vliv zmenšeného měřítka na výsledky experimentů a popisuje konstrukci a zaměření experimentů aktuálně provozovaných kladkových stavů. Podrobně je popsán kladkový stav ČVUT, jeho historie a na něm prováděné experimenty. Zabývá se jeho plánovanými konstrukčními úpravami, zejména implementací individuálního pohonu nezávisle otočných kol experimentálního podvozku.
Název v anglickém jazyce
*Experimental Research of Railway Vehicles Running Behaviour on Roller Rigs
Popis výsledku anglicky
*Paper deals with a roller rig utilisation to railway vehicle running behaviour research. The history and current state of roller rig testing is briefly described. The paper is focused on scaled roller rigs. The differences in vehicle behaviour on a roller rig and real track are summarised, the influence of scaling strategy to simulation result is shown and the design and experiments goals of currently operated scaled roller rigs are described. The CTU roller rig, its history, design and performed experiments are described in detail. Paper deals with planned design improvements of CTU roller rig, particularly with implementation of individual wheel drives to the experimental bogie.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Centrum kompetence drážních vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současné problémy v kolejových vozidlech : XXI. konference s mezinárodní účastí
ISBN
978-80-7395-676-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
49-60
Název nakladatele
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
18. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—