DV#7-1 (2013) Optimalizovaná připojovací rozhraní kompozitních hřídelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00214071" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00214071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DV#7-1 (2013) Optimalizovaná připojovací rozhraní kompozitních hřídelů
Popis výsledku v původním jazyce
Ve zprávě jsou analyzovány možnosti řešení spojovacích rozhraní náhonových hřídelí z vláknových kompozitů a kovových koncovek, u kterých je plánována aplikace v obráběcích strojích pro přenos vysokých krouticích momentů. V první fázi byla provedena studie spojovacích rozhraní (lepené spoje, tvarové spoje, integrované spoje, spoje mechanickými elementy) a jejich možnosti aplikace na hřídele. Podrobnější analýza dvou lepených a tvarového-lepeného spoje je zde popsána v podobě výpočetní studie využívajícíMKP, kdy bylo provedeno porovnání elastické napjatosti všech variant. Zároveň byl proveden numerický experiment pro posouzení únosnosti spojů (mezní krouticí moment) a byla vytvořena výkresová dokumentace pro výrobu konkrétních zkušebních vzorků. Dále jezde popsána konfigurace experimentu pro ověření numerických modelů.
Název v anglickém jazyce
DV#7-1 (2013) Optimisation of Composite Shafts? Connection Interfaces
Popis výsledku anglicky
In the report, connection interfaces of driving shafts made from composite tubes and metal endings were analysed. The aim of the study was to reach high torque moments of the composite-metal assembly for application in the machine tool industry. In the first step, the group of joints (bonding, integrated joints, riveted and bolted joints) were analysed with respect to the shaft application. From the analysis, three variants of the interfaces were designed (two bonded and one shape-bonded joint). The designs were compared using finite element analysis; the first comparison was performed by comparing the elastic shear stress distribution along the joints length. The second comparison was made as a numerical experiment: predicting the maximal load capacity of joints using the damage models for the joints? adhesive. The results were used to design the final shafts? assemblies. Description of the experimental set up for FE models verification is included in the report.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020075" target="_blank" >TE01020075: Centrum kompetence - Strojírenská výrobní technika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
56
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
TA ČR
Verze
—