Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00214954" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00214954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve zprávě je proveden popis tunelových měření trupu ultralehkého letounu s ventilátorovým pohonem UL-39, která byla provedena v 3 m aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Nejdříve je pospáno měření trupu bez pohonné jednotky a následně pak měření s vypnutou i zapnutou pohonnou jednotkou. V případě obou měření je stručně popsána použitá metodika a je zde provedeno i srovnání výsledků tunelových měření s výsledky početně určených hodnot součinitele odporu trupu. Toto srovnání slouží zejména k ověřenímetodiky použité pro výpočet odporu letounu s touto netradiční pohonnou jednotkou, ze kterého vyplyne nutnost provést určitou korekci a rozšíření použité metodiky pro další postup. Úprava použitých postupů povede zejména k zpřesnění výpočtu potřebného avyužitelného tahu, které jsou nezbytné z pohledu prací na dalším vývoji tohoto letounu případně jako metodický podklad pro návrh letounů obdobné koncepce.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analytically Calculated Drag of an Aircraft with Ducted Fan Propulsion Unit in Correlation with Results of an Experiment in Wind Tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    This report deals with description of results of an ultra-light aircraft with a ducted fan propulsion unit UL-39 fuselage drag measurements, which were performed in 3m aerodynamic tunnel in VZLÚ, a. s. in Prague. Description of a fuselage measurement without propulsion unit is described at first and then a measurement with installed propulsion unit stopped and running. In both cases used methodology is described and comparison of experimentally determined values of fuselage drag and theoretically determined values is demonstrated. This comparison is intended mainly for verification of methodology used for prediction of aircraft with this nontraditional propulsion unit drag, which will lead to need of some methodology correction and extension before itsnext utilization. Used techniques modification will lead to accuracy improvement of required and available thrust prediction, which is necessary in view of next development of this aircraft.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F527" target="_blank" >FR-TI3/527: Ultralehký letoun s dmychadlovým pohonem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    19

  • Místo vydání

    Karlovo Náměstí 13, Praha 2

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Verze