Analýza plnění formy a tuhnutí odlitku bloku motoru DAPL B
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00216368" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00216368 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza plnění formy a tuhnutí odlitku bloku motoru DAPL B
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci návrhu prototypu motoru DAPL B byl optimalizován tvar bloku motoru pro technologii gravitačního odlévání do písku. Následně byla ve spolupráci s příjemcem navržena vtoková soustava a nálitky a byla provedena verifikace a optimalizace konstrukčního a technologického návrhu pomocí simulačního software Nova Flow&Solid. Simulace plnění a tuhnutí byly vedeny ve dvou teplotních režimech a s uvažováním tvarových chladítek a bez nich a s různými počátečními podmínkami. Simulace ukázaly, že i pro extrémní hodnoty počátečních podmínek by měl být odlitek bloku motoru s danou technologií (vtoková soustava, nálitky, chladítka) při dodržení postupů odlit bez vad. Zkušební odlévání bloku motoru potvrdilo funkčnost vtokové soustavy. Správnost návrhu nálitků ashodu s výsledky simulací ukáže až podrobná analýza bloku motoru nedestruktivními metodami zkoušení a po testech motoru i destruktivní zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Analysis of the Mold Filling and Solidification of Engine Block DAPL B Casting
Popis výsledku anglicky
Within the design of the prototype engine DAPL B the shape of the engine block was optimized to the technology of gravity sand casting. Subsequently, in cooperation with the Explat inlet system and risers were designed, and verification and optimizationof design and technology using simulation software Flow Nova & Solid was carried out. Filling and solidification simulations were run in two temperature regimes, with shaped chills and without them and with different initial conditions. Simulations haveshown that even for extreme values of initial conditions, casting of the engine block with the specific technology (the gating system, risers, chills) should be cast without defects. Functionality of gating system was already confirmed by experimental casting of the engine block. The correctness of risers design and correspondence with the simulation results will show a detailed analysis of engine block by non-destructive testing methods and after whole engine testing also destructive te
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F580" target="_blank" >FR-TI1/580: *Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
16
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Explat, spol. s r.o.
Verze
—