Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza plnění formy a tuhnutí odlitku bloku motoru DAPL B

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00216368" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00216368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza plnění formy a tuhnutí odlitku bloku motoru DAPL B

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci návrhu prototypu motoru DAPL B byl optimalizován tvar bloku motoru pro technologii gravitačního odlévání do písku. Následně byla ve spolupráci s příjemcem navržena vtoková soustava a nálitky a byla provedena verifikace a optimalizace konstrukčního a technologického návrhu pomocí simulačního software Nova Flow&Solid. Simulace plnění a tuhnutí byly vedeny ve dvou teplotních režimech a s uvažováním tvarových chladítek a bez nich a s různými počátečními podmínkami. Simulace ukázaly, že i pro extrémní hodnoty počátečních podmínek by měl být odlitek bloku motoru s danou technologií (vtoková soustava, nálitky, chladítka) při dodržení postupů odlit bez vad. Zkušební odlévání bloku motoru potvrdilo funkčnost vtokové soustavy. Správnost návrhu nálitků ashodu s výsledky simulací ukáže až podrobná analýza bloku motoru nedestruktivními metodami zkoušení a po testech motoru i destruktivní zkoušky.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the Mold Filling and Solidification of Engine Block DAPL B Casting

  • Popis výsledku anglicky

    Within the design of the prototype engine DAPL B the shape of the engine block was optimized to the technology of gravity sand casting. Subsequently, in cooperation with the Explat inlet system and risers were designed, and verification and optimizationof design and technology using simulation software Flow Nova & Solid was carried out. Filling and solidification simulations were run in two temperature regimes, with shaped chills and without them and with different initial conditions. Simulations haveshown that even for extreme values of initial conditions, casting of the engine block with the specific technology (the gating system, risers, chills) should be cast without defects. Functionality of gating system was already confirmed by experimental casting of the engine block. The correctness of risers design and correspondence with the simulation results will show a detailed analysis of engine block by non-destructive testing methods and after whole engine testing also destructive te

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F580" target="_blank" >FR-TI1/580: *Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    16

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Explat, spol. s r.o.

  • Verze