Advanced FE model for simulation of pitting crack growth
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00213937" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00213937 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://80.www.sciencedirect.com.dialog.cvut.cz/science/article/pii/S0965997813001166" target="_blank" >http://80.www.sciencedirect.com.dialog.cvut.cz/science/article/pii/S0965997813001166</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.advengsoft.2013.06.018" target="_blank" >10.1016/j.advengsoft.2013.06.018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced FE model for simulation of pitting crack growth
Popis výsledku v původním jazyce
An advance parametric FEA model for simulation of pitting arise phenomena on the gear teeth is presented in this article. The assumption of the developed computational approach was that pitting (pits on the contact surfaces) is a result of fatigue crackpropagation under (rolling) contact loading conditions. Developed crack growth laws (based on the Paris law) allow to perform simulations of pitting crack growth with respect to the non-proportional and non-linear nature of loading of pitting crack tip,which result from specific loading condition. Specific crack tip loading and pitting crack growth was evaluated using the J-integral criterion of fracture mechanics. Advance model of penetration of the fluid lubricant into fatigue (pitting) cracks was designed using special hydrostatic fluid finite elements, which allow to include the closure of pressured lubricant between fracture surfaces during the simulation of gearing meshing. A simplified distribution of residual stresses in the su
Název v anglickém jazyce
Advanced FE model for simulation of pitting crack growth
Popis výsledku anglicky
An advance parametric FEA model for simulation of pitting arise phenomena on the gear teeth is presented in this article. The assumption of the developed computational approach was that pitting (pits on the contact surfaces) is a result of fatigue crackpropagation under (rolling) contact loading conditions. Developed crack growth laws (based on the Paris law) allow to perform simulations of pitting crack growth with respect to the non-proportional and non-linear nature of loading of pitting crack tip,which result from specific loading condition. Specific crack tip loading and pitting crack growth was evaluated using the J-integral criterion of fracture mechanics. Advance model of penetration of the fluid lubricant into fatigue (pitting) cracks was designed using special hydrostatic fluid finite elements, which allow to include the closure of pressured lubricant between fracture surfaces during the simulation of gearing meshing. A simplified distribution of residual stresses in the su
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Advances in Engineering Software
ISSN
0965-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
218-225
Kód UT WoS článku
000335707200023
EID výsledku v databázi Scopus
—