Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00218903" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00218903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with an online motor parameters estimation algorithm. The proposed estimator algorithm is implemented on an electrical vehicle prototype, in order to discern the influence of the speed variation on the motor parameters, such as stator resistance and inductance and on the magnet used in the rotor, especially at a high speed mode. The high speed running mode is extremely required in the traction and electrical vehicle application. This last mode induces problems related especially to themotor temperature rising. Hence, the temperature motor variation modifies the values of the motor parameters and specially, the stator resistance and the magnet flux. Therefore, this work is elaborated, to clarify this running mode and its impact on themotor behaviour. Two essential methods are applied in order to validate the obtained results. The software method is based on the model reference adaptive system (MRAS) technique and the hardware method used specific measurement materials

  • Název v anglickém jazyce

    Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with an online motor parameters estimation algorithm. The proposed estimator algorithm is implemented on an electrical vehicle prototype, in order to discern the influence of the speed variation on the motor parameters, such as stator resistance and inductance and on the magnet used in the rotor, especially at a high speed mode. The high speed running mode is extremely required in the traction and electrical vehicle application. This last mode induces problems related especially to themotor temperature rising. Hence, the temperature motor variation modifies the values of the motor parameters and specially, the stator resistance and the magnet flux. Therefore, this work is elaborated, to clarify this running mode and its impact on themotor behaviour. Two essential methods are applied in order to validate the obtained results. The software method is based on the model reference adaptive system (MRAS) technique and the hardware method used specific measurement materials

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Modelling, Identification and Control

  • ISSN

    1746-6172

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    150-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus