Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00218903" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00218903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with an online motor parameters estimation algorithm. The proposed estimator algorithm is implemented on an electrical vehicle prototype, in order to discern the influence of the speed variation on the motor parameters, such as stator resistance and inductance and on the magnet used in the rotor, especially at a high speed mode. The high speed running mode is extremely required in the traction and electrical vehicle application. This last mode induces problems related especially to themotor temperature rising. Hence, the temperature motor variation modifies the values of the motor parameters and specially, the stator resistance and the magnet flux. Therefore, this work is elaborated, to clarify this running mode and its impact on themotor behaviour. Two essential methods are applied in order to validate the obtained results. The software method is based on the model reference adaptive system (MRAS) technique and the hardware method used specific measurement materials
Název v anglickém jazyce
Estimation of motor parameters for an electrical vehicle application
Popis výsledku anglicky
This paper deals with an online motor parameters estimation algorithm. The proposed estimator algorithm is implemented on an electrical vehicle prototype, in order to discern the influence of the speed variation on the motor parameters, such as stator resistance and inductance and on the magnet used in the rotor, especially at a high speed mode. The high speed running mode is extremely required in the traction and electrical vehicle application. This last mode induces problems related especially to themotor temperature rising. Hence, the temperature motor variation modifies the values of the motor parameters and specially, the stator resistance and the magnet flux. Therefore, this work is elaborated, to clarify this running mode and its impact on themotor behaviour. Two essential methods are applied in order to validate the obtained results. The software method is based on the model reference adaptive system (MRAS) technique and the hardware method used specific measurement materials
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Modelling, Identification and Control
ISSN
1746-6172
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
150-158
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—