Modelling of natural and bypass transition in aerodynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00224300" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00224300 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2014/04/epjconf_efm-13_02030/epjconf_efm-13_02030.html" target="_blank" >http://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/abs/2014/04/epjconf_efm-13_02030/epjconf_efm-13_02030.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20146702030" target="_blank" >10.1051/epjconf/20146702030</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of natural and bypass transition in aerodynamics
Popis výsledku v původním jazyce
Most of transition models are proposed for modelling of the bypass transition common in the internal aerodynamics especially in turbomachinery where free stream turbulence is the dominant parameter affecting the transition onset. Free-stream turbulence level in the external aerodynamics is usually noticeably lower and so the natural transition often occurs in flows around airfoils. The transition model with the algebraic equation for the intermittency coefficient proposed originally by Straka and Příhoda for the bypass transition was modified for modelling of the transition at low free-stream turbulence. The modification is carried out using experimental data of Schubauer and Skramstad. Further, the three-equation k-k L-? model proposed by Walters andCokljat was used for the modelling of the transition at low free-stream turbulence. Both models were tested by means of the incompressible flow around airfoils at moderate and very low free-stream turbulence.
Název v anglickém jazyce
Modelling of natural and bypass transition in aerodynamics
Popis výsledku anglicky
Most of transition models are proposed for modelling of the bypass transition common in the internal aerodynamics especially in turbomachinery where free stream turbulence is the dominant parameter affecting the transition onset. Free-stream turbulence level in the external aerodynamics is usually noticeably lower and so the natural transition often occurs in flows around airfoils. The transition model with the algebraic equation for the intermittency coefficient proposed originally by Straka and Příhoda for the bypass transition was modified for modelling of the transition at low free-stream turbulence. The modification is carried out using experimental data of Schubauer and Skramstad. Further, the three-equation k-k L-? model proposed by Walters andCokljat was used for the modelling of the transition at low free-stream turbulence. Both models were tested by means of the incompressible flow around airfoils at moderate and very low free-stream turbulence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPJ Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"02030-p.1"-"02030-p.6"
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis Cedex A
Místo konání akce
Kolymbari
Datum konání akce
10. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000343672100033