Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Operation of an Ordinary PFI Engine on n-butanol and Iso-butanol and Their Blends with Gasoline

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00226041" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00226041 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24210/14:#0006604

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.sae.org/2014-01-2618/" target="_blank" >http://papers.sae.org/2014-01-2618/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2014-01-2618" target="_blank" >10.4271/2014-01-2618</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Operation of an Ordinary PFI Engine on n-butanol and Iso-butanol and Their Blends with Gasoline

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An ordinary, unmodified port fuel injection spark ignition automobile engine with closed-loop air-fuel ratio control and a three-way catalyst was operated on two butanol isomers, n-butanol and iso-butanol, and their blends with gasoline at steady-state operating points covering both common and potentially problematic regimes. The engine control unit was able to maintain the air-fuel ratio while running on both butanol isomers and their blends with gasoline. Only small changes in the heat release rates,small and insignificant decrease in exhaust gas temperatures, and no excessive increase in emissions were observed. Under commanded enrichment operation, the maximum torque, air-fuel ratio and exhaust emissions were comparable among nearly all fuels tested. The exhaust gas temperatures were comparable among fuels, with a moderate increase observed in some regimes during operation with high share of n-butanol in fuel. For both n-butanol and iso-butanol, startability was significantly wors

  • Název v anglickém jazyce

    Operation of an Ordinary PFI Engine on n-butanol and Iso-butanol and Their Blends with Gasoline

  • Popis výsledku anglicky

    An ordinary, unmodified port fuel injection spark ignition automobile engine with closed-loop air-fuel ratio control and a three-way catalyst was operated on two butanol isomers, n-butanol and iso-butanol, and their blends with gasoline at steady-state operating points covering both common and potentially problematic regimes. The engine control unit was able to maintain the air-fuel ratio while running on both butanol isomers and their blends with gasoline. Only small changes in the heat release rates,small and insignificant decrease in exhaust gas temperatures, and no excessive increase in emissions were observed. Under commanded enrichment operation, the maximum torque, air-fuel ratio and exhaust emissions were comparable among nearly all fuels tested. The exhaust gas temperatures were comparable among fuels, with a moderate increase observed in some regimes during operation with high share of n-butanol in fuel. For both n-butanol and iso-butanol, startability was significantly wors

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAE Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus