Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00235568" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00235568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study highlights the influence of intake induced swirl on emissions. Swirl improves mixing of fuel and air and at optimal value accelerates burn, improves combustion stability and can decrease particulate matter. However, swirl could increase NOx. Careful and smart selection of swirl optimal values is paramount in order to obtain beneficial impact on combustion and emissions performance. In this study a 0.5 L single cylinder research engine with common rail diesel injection is utilized. Three levels of swirl ratio are studied - 1.7, 2.9 and 4.5. The results obtained here help providing a better understanding on the swirl effects on diesel engine combustion and exhaust emissions over a range of engine operating conditions, with the ultimate goal of identifying optimal values of swirl operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This study highlights the influence of intake induced swirl on emissions. Swirl improves mixing of fuel and air and at optimal value accelerates burn, improves combustion stability and can decrease particulate matter. However, swirl could increase NOx. Careful and smart selection of swirl optimal values is paramount in order to obtain beneficial impact on combustion and emissions performance. In this study a 0.5 L single cylinder research engine with common rail diesel injection is utilized. Three levels of swirl ratio are studied - 1.7, 2.9 and 4.5. The results obtained here help providing a better understanding on the swirl effects on diesel engine combustion and exhaust emissions over a range of engine operating conditions, with the ultimate goal of identifying optimal values of swirl operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2015 - Scientific Proceedings

  • ISBN

    978-80-227-4424-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    75-83

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita, Strojnícka fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Kočovce

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku