Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00235568" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00235568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This study highlights the influence of intake induced swirl on emissions. Swirl improves mixing of fuel and air and at optimal value accelerates burn, improves combustion stability and can decrease particulate matter. However, swirl could increase NOx. Careful and smart selection of swirl optimal values is paramount in order to obtain beneficial impact on combustion and emissions performance. In this study a 0.5 L single cylinder research engine with common rail diesel injection is utilized. Three levels of swirl ratio are studied - 1.7, 2.9 and 4.5. The results obtained here help providing a better understanding on the swirl effects on diesel engine combustion and exhaust emissions over a range of engine operating conditions, with the ultimate goal of identifying optimal values of swirl operation.
Název v anglickém jazyce
Impact of Intake Induced Swirl on Emissions on a single Cylinder Diesel Engine
Popis výsledku anglicky
This study highlights the influence of intake induced swirl on emissions. Swirl improves mixing of fuel and air and at optimal value accelerates burn, improves combustion stability and can decrease particulate matter. However, swirl could increase NOx. Careful and smart selection of swirl optimal values is paramount in order to obtain beneficial impact on combustion and emissions performance. In this study a 0.5 L single cylinder research engine with common rail diesel injection is utilized. Three levels of swirl ratio are studied - 1.7, 2.9 and 4.5. The results obtained here help providing a better understanding on the swirl effects on diesel engine combustion and exhaust emissions over a range of engine operating conditions, with the ultimate goal of identifying optimal values of swirl operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2015 - Scientific Proceedings
ISBN
978-80-227-4424-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
75-83
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita, Strojnícka fakulta
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Kočovce
Datum konání akce
16. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—