Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigation of Torsional Oscillations in Railway Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00302544" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00302544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2016/39/matecconf_cscc2016_02052.pdf" target="_blank" >http://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/pdf/2016/39/matecconf_cscc2016_02052.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/20167602052" target="_blank" >10.1051/matecconf/20167602052</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigation of Torsional Oscillations in Railway Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of semiconductor electro-technics during last decades allowed us to produce railway vehicles with very high tractive power. High performances reveal new problems that were unknown until these days. One of these problems are torsional oscillations of running wheelsets, which may appear and compromise the safety of railway vehicles. This article analyzes dynamical events that may occur in drives of the vehicles and that are bound with transmission of the torque to the wheels during the operation of the vehicle, which is exposed to the variable external influences (adhesion conditions, track irregularities, variation of wheel forces, etc.). This is based on the idea of a model of simplified drive of the real railway vehicle, which is used for simulation purposes. The model serves for the parametric analysis of individual components, to make an effective design or control remedy

  • Název v anglickém jazyce

    Investigation of Torsional Oscillations in Railway Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The development of semiconductor electro-technics during last decades allowed us to produce railway vehicles with very high tractive power. High performances reveal new problems that were unknown until these days. One of these problems are torsional oscillations of running wheelsets, which may appear and compromise the safety of railway vehicles. This article analyzes dynamical events that may occur in drives of the vehicles and that are bound with transmission of the torque to the wheels during the operation of the vehicle, which is exposed to the variable external influences (adhesion conditions, track irregularities, variation of wheel forces, etc.). This is based on the idea of a model of simplified drive of the real railway vehicle, which is used for simulation purposes. The model serves for the parametric analysis of individual components, to make an effective design or control remedy

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MATEC Web of Conferences

  • ISBN

  • ISSN

    2261-236X

  • e-ISSN

    2261-236X

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    WSEAS

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Corfu

  • Datum konání akce

    14. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000392332200065