Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Various Technologies Used in a Virtual Laboratory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303223" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303223 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896316303731" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896316303731</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.07.168" target="_blank" >10.1016/j.ifacol.2016.07.168</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Various Technologies Used in a Virtual Laboratory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The usage of remotely accessible sources increases in education. On one hand, there are passive sources as electronic libraries, scanned books and webservers allowing cooperative production of education materials. On the other hand, there are virtual laboratories allowing participating of users on the conducted experiments. The server side and client side parts of virtual laboratories can be based on various technologies; the aim of this paper is to give a kind of comparison of several of them. The paper also introduces an approach to the laboratory models with extended use that can be used in both ways, as remotely accessed models allowing only a limited control and as locally accessed models allowing full control. Because of the limited length of the paper, the aim is not to provide a complete survey through all possible technologies usable to the virtual laboratories development, but to provide the practical experience with an implementation of some of them.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Various Technologies Used in a Virtual Laboratory

  • Popis výsledku anglicky

    The usage of remotely accessible sources increases in education. On one hand, there are passive sources as electronic libraries, scanned books and webservers allowing cooperative production of education materials. On the other hand, there are virtual laboratories allowing participating of users on the conducted experiments. The server side and client side parts of virtual laboratories can be based on various technologies; the aim of this paper is to give a kind of comparison of several of them. The paper also introduces an approach to the laboratory models with extended use that can be used in both ways, as remotely accessed models allowing only a limited control and as locally accessed models allowing full control. Because of the limited length of the paper, the aim is not to provide a complete survey through all possible technologies usable to the virtual laboratories development, but to provide the practical experience with an implementation of some of them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th IFAC Symposium on Advances in Control Education ACE 2016 Bratislava, Slovakia, 1—3 June 2016

  • ISBN

  • ISSN

    2405-8963

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    Elsevier Science Publishers B.V.

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000381504200026