Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303405" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ibpsa.cz" target="_blank" >http://www.ibpsa.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy demand for classroom ventilation and energy benefits of heat recovery

  • Popis výsledku anglicky

    Aim of this paper is determine real heat energy demand for classroom ventilation and analyze energy benefits of heat recovery exchangers with high temp. efficiency together with internal heat gains and heat gains from fan motor. Energy calculation was done on a simple model in simulation software ESP-r. In study we compared several options of classrooms in terms of location and orientation, operation of heating system (continuous / with attenuation) and education stage (elementary school up to / over 10 years pupils, high school). On the base of calculation is written in which conditions is advisable to use heat recovery exchangers with hight temp. efficiency as ordered in Ecodesign directive. Energy simulation results are compared with model that does not respect internal heat gains in classroom. This paper also examines substantiation of the use of heat recovery exchangers from certain temp. efficiency with regard of energy benefit.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Simulace budov a techniky prostředí 2016 - sborník 9. konference IBPSA-CZ

  • ISBN

    978-80-270-0772-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7-13

  • Název nakladatele

    IBPSA-CZ

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku