Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303405" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ibpsa.cz" target="_blank" >http://www.ibpsa.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.
Název v anglickém jazyce
Energy demand for classroom ventilation and energy benefits of heat recovery
Popis výsledku anglicky
Aim of this paper is determine real heat energy demand for classroom ventilation and analyze energy benefits of heat recovery exchangers with high temp. efficiency together with internal heat gains and heat gains from fan motor. Energy calculation was done on a simple model in simulation software ESP-r. In study we compared several options of classrooms in terms of location and orientation, operation of heating system (continuous / with attenuation) and education stage (elementary school up to / over 10 years pupils, high school). On the base of calculation is written in which conditions is advisable to use heat recovery exchangers with hight temp. efficiency as ordered in Ecodesign directive. Energy simulation results are compared with model that does not respect internal heat gains in classroom. This paper also examines substantiation of the use of heat recovery exchangers from certain temp. efficiency with regard of energy benefit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Simulace budov a techniky prostředí 2016 - sborník 9. konference IBPSA-CZ
ISBN
978-80-270-0772-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Název nakladatele
IBPSA-CZ
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—