Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of the Adaptable Energy Absorbers for Car Crashes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00304998" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00304998 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/17:00316981

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of the Adaptable Energy Absorbers for Car Crashes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work is done for increase safety of the personal cars. Passive safety of the vehicle is one of the basic parameter defining the overall safety of the vehicle. Emission limits force producers to reduce the weight of the vehicles. In this case usage of the composite material should be a solution for the stiff but lightweight construction. We focused on possibilities of the solution of the composite beam as the absorber of the kinetic energy. Several variants of the composite beam with the initiation part for control of the absorbing the energy by the cracking of the composite material were described. The absorbed energy should be controlled by the heat effect, by the delamination of the material or by the shape of the initiation part which have the variable shape. The experiments and the computational models will be made in the next years.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the Adaptable Energy Absorbers for Car Crashes

  • Popis výsledku anglicky

    This work is done for increase safety of the personal cars. Passive safety of the vehicle is one of the basic parameter defining the overall safety of the vehicle. Emission limits force producers to reduce the weight of the vehicles. In this case usage of the composite material should be a solution for the stiff but lightweight construction. We focused on possibilities of the solution of the composite beam as the absorber of the kinetic energy. Several variants of the composite beam with the initiation part for control of the absorbing the energy by the cracking of the composite material were described. The absorbed energy should be controlled by the heat effect, by the delamination of the material or by the shape of the initiation part which have the variable shape. The experiments and the computational models will be made in the next years.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů