Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THERMO-MECHANICAL FATIGUE OF SI-MO 4.06 TURBINE HOUSING OF TURBOCHARGER - DAMAGE OPERATOR BASED LIFETIME PREDICTIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00305825" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00305825 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THERMO-MECHANICAL FATIGUE OF SI-MO 4.06 TURBINE HOUSING OF TURBOCHARGER - DAMAGE OPERATOR BASED LIFETIME PREDICTIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents application of damage operator based lifetime calculation for cast iron turbine housing of the turbocharger. Combination of thermo-mechanical fatigue and creep is considered, oxidation effect is taken into account indirectly. Results from transient thermal and elastoplastic finite element analysis are used for fatigue and creep damage calculation. Viscoplastic approximation based on nonlinear, strain controlled Maxwell model is used. Critical zones on the turbine housing of the turbocharger have been observed. Different damage parameters including dissipated energy for continuous damage calculation will be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    THERMO-MECHANICAL FATIGUE OF SI-MO 4.06 TURBINE HOUSING OF TURBOCHARGER - DAMAGE OPERATOR BASED LIFETIME PREDICTIONS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents application of damage operator based lifetime calculation for cast iron turbine housing of the turbocharger. Combination of thermo-mechanical fatigue and creep is considered, oxidation effect is taken into account indirectly. Results from transient thermal and elastoplastic finite element analysis are used for fatigue and creep damage calculation. Viscoplastic approximation based on nonlinear, strain controlled Maxwell model is used. Critical zones on the turbine housing of the turbocharger have been observed. Different damage parameters including dissipated energy for continuous damage calculation will be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2016 - Book of full texts

  • ISBN

    978-80-87012-59-8

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    46-49

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics, AS CR, v.v.i.

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000379986700008